Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura for udført arbejde eller skal jeg udbetale løn?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, jeg glemte lige at spørge om en ting yderligere ovenover.

Hvad koster forsikring? For mig lyder det som om at det hurtigt kan blive ualmindeligt dyrt hvis jeg skal ansætte, lønne og forsikre 10-15 piger - vel at mærke piger som jeg ikke er sikret arbejde til (og begrænsede indtjeningsmuligheder). Når der er tale om om så lidt og ujævnt arbejde, kan det så overhovedet betale sig at starte op?
Det lyder ret vildt, så f.eks. model, event eller castingbureauer som har 40+, 50+, 100+ modeller tilknyttet, de betaler de her ting for hver enkelte?
Hvordan kan det løbe rundt? I mine øjne ligner det noget som er dødsdømt på forhånd med mindre du har masser timer hver eneste måned, eller tager jeg fejl? Er det overhovedet muligt at starte det her?

Fra Randers
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er nu en del mere rolig - har ringet et par forsikringsselskaber op og fået at vide at jeg heldigvis kan nøjes med at oprette en enkelt fuldtidsstilling, da det bliver gjort op i antallet af timer pigerne er ude. Det vil sige at de alle kan indgå under en forsikring sammen. Jeg fik en pris på omkring 1700 - 1800 kr., så det virker faktisk ganske fornuftigt :) Så er det bare udfordringen med hensyn til lønninger; hvordan det skal administreres og hvad det kommer til at koste? 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tatiana:
Er nu en del mere rolig - har ringet et par forsikringsselskaber op og fået at vide at jeg heldigvis kan nøjes med at oprette en enkelt fuldtidsstilling, da det bliver gjort op i antallet af timer pigerne er ude. Det vil sige at de alle kan indgå under en forsikring sammen. Jeg fik en pris på omkring 1700 - 1800 kr., så det virker faktisk ganske fornuftigt :) Så er det bare udfordringen med hensyn til lønninger; hvordan det skal administreres og hvad det kommer til at koste? 

Ja, vi har også en forsikring, der skal betales i forhold til hvor mange heltidsstillinger de deltidsansatte kan gøres op til (ca. 30 % i vores tilfælde).

Vi udbetaler løn via LetLøn som ligger påSkats hjemmeside. Det er gratis, men jeg synes godt nok ikke, der var noget "Let" ved det i starten. Nu har jeg vænnet mig til det og det kører helt ok.

Men der er - så vidt jeg er orienteret - flere udbydere af løn-løsninger, der tager en meget rimelig pris (omkring en 10'er vist) pr. lønseddel og hvor der endda er noget hotline man kan bruge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jep du kan ha EN arbejdsskadeforsikring der dækker flere deltids så den er god nok. Overvej om du skal ha andre forsikringer - ansvar måske hvis de kan ødelægge noget som dine ansatte

Løn enten via skat.dk og e.indkomst indberet online og så skriver du pigens CPR nr og vælger timeløn og bi-kort hvis de har andet arbejde og eller hovedkort - og skriver lønnen og timetal

Alternativt gå på danløn.dk og print tilmelding og giv til banken - der har du det hele for 15 kr per løn eller - bluegarden, dyrere, jeg kan ikke pris, men de skal bare ha navn, cpr og timetal på mail eller andet, så laver de det hele (gamle dataløn) uden du skal tænke på mere

god vind med det   John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang tak for svar ! Det vil jeg kigge nærmere på.

Ja noget ansvarsforsikring af en art ift. hvis man ødelægger ting når man er ude er helt klart også noget jeg skal kigge på. Her til at starte med vil jeg dog lige fokusere på at få alt det lovmæssige i orden før jeg fokuserer på alt det andet. 

Jeg må indrømme at det tiltaler mig lidt at få en løn-løsning for at gøre det så let og hurtigt som muligt for mig selv. Mht. løn-løsninger, skal jeg så f.eks. lave og sende lønsedler for maj ud til alle piger, eller skal jeg kun lave og sende lønsedler ud til dem som har arbejdet i maj?

Og er der ellers andet jeg skal have i orden af formelle ting før jeg starter ud?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt at John og Wiskey, fik rådgivet dig lidt bedre end jeg lige kunne :-) 

Det eneste jeg lige vil bidrage med mht lynsystem - er at jeg har hørt meget godt om Danløn. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave lønsedler, når der skal udbetales løn. Ellers ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tatiana:
Mht. løn-løsninger, skal jeg så f.eks. lave og sende lønsedler for maj ud til alle piger, eller skal jeg kun lave og sende lønsedler ud til dem som har arbejdet i maj?
løn seddel når du har udbetalt og indberettet løn (og de bruges så til årsopgørelse) ellers ikke

Danløn giver dig lønsedler og alt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Super - jamen det bliver nemt at holde styr på jo. Det ville nok også være lidt skørt hvis jeg skulle udarbejde en masse lønsedler med tallet 0 i :) 


Side 2 ud af 2 (19 indlæg)