Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan posteres investering i aktier i Dinero

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået oprettet et depot i min bank til investering i aktier. Jeg tænker at jeg skal oprette en ny konto i kontoplanen (depot) og så postere de penge der investeres i værdibeviser på denne konto og modpostere på konto 55000 - bank. Korrekt fremgangsmåde?

For at opdatere værdien af værdibeviserne i regnskabet tænker jeg at lave en regulering en gang i kvartalet med "øvrige bilag". Korrekt fremgangsmåde?

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved nærmere eftersyn kan jeg se at der i standard kontoplanen er en konto der hedder Værdipapirer og kapitalandele. Skal jeg posterer det beløb der ligger i depotet på denne konto og modposterer på 55000 bank, hvor de er trukket fra?

Og hvorledes skal jeg håndterer aktierne efterhånden som de stiger/falder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan nøjes med at opdatere årligt da du jo skal lagerbeskatte aktier i et selskab. Om det overhovedet er en god ide at ha aktier i et selskab mod personligt - tja måske men normalt ville jeg sige ret klart nej. Beskatning er ikke mindre i forhold til når du har pengene i egen lomme - snarere mere

Hvis det er anparter i nogen du skal arbejde sammen med og ikke ren investering, kan det give mere mening - men så kunne man ha overvejet en holding struktur samlet - men også der - skal omkostninger med i billedet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar.

Er det korrekt at lave en postering på "Værdipapirer og kapitalandele" og modpostere i "bank" og derefter opdatere værdien en gang årligt?

Hvis jeg ønsker at holde pengene i selskabet giver det vel mening at investere med selskabet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg ønsker at holde pengene i selskabet giver det vel mening at investere med selskabet?
måske men hvorfor tænker jeg??

1 du risikerer vel også i et selskab at tabe på aktier og hvad skulle fordelen så være at ha penge i aktier frem for i kontanter.

Du betaler ikke skat af kontanter der kommer fra beskattet overskud - og det er så helt samme med aktier - men der er jo betalt selskabsskat af de penge der er lagt kontanter til side for - eller købt aktier for så 23,5% forsvinder - også af lagerbeskattet overskud - og stadigt mangler 27-43% før du selv får pengene i hånd.

Der kan så ligge en lille fordel i, HVIS det ender med overskud at du har selskabsskat af aktierne men så tilkommer jo enten personskat eller udbytte skat når du skal ha pengene selv en dag  Personligt ville jeg ha aktier personligt og ikke som del af mit selskab.

Hvis du har lommer i ligklæderne og vil dø med pengene stående i selskabet så du aldrig skal ha fingre i dem personligt og ligeså med efterkommere, ja så giver det mening, men hvis du vil ha pengene ud en dag  så kan der vel være større fordele ved at ha aktier - gevinst og tab ved salg - privat - hvor pengene i det mindste er dine uden yderligere skat.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)