Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At stå på lejekontrakt, men bo et andet sted?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. :)

Jeg har for nyligt fået et job i den anden del af landet. Hele mit liv er i Aalborg, men drømmejobbet er blevet skænket til mig af København. I jobbet er der en fordelagtig mulighed for lejebolig igennem virksomheden - og da det er en ordning hvor jeg vil tilbringe 2 uger i kbh, og 2 uger i Aalborg, vil det være en god idé at tage imod det. Det indebærer dog at jeg er nødt til at registrere min adresse dertil.

Der er dog et problem. Jeg sidder p.t. i en (leje)lejlighed som jeg virkelig gerne vil beholde - og være i, når jeg er i Aalborg. Den passer perfekt til min kæreste og jeg, da vi må have husdyr, den ligger et dejligt sted o.s.v. Det er i en boligforening, så en overdragelse er ikke mulig. Min datter er halvvejs igennem folkeskolen, og al vores familie - ja hele vores liv faktisk, ligger i det kolde nord. Det er dog lige lovligt langt at køre hver dag.

Jeg tænkte der var en del af jer der har fuldstændig styr på dette. Kort fortalt vil jeg:

Stå på lejekontrakten i Aalborg

Bo et andet sted (i dette tilfælde københavn)

Lade min kæreste og min datter bo i lejligheden i Aalborg

Kan dette på nogen måde lade sig gøre uden overdragelse af lejekontrakt (lejligheden er del af et boligselskab, så jeg har ingen mulighed for overdragelse, grundet venteliste).

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke mig bekendt noget direkte der gør det ulovligt. 

Dog skal jeg sige at du bør læse din lejekontrakt, om der er nogle krav fra boligforeningens side at lejer ikke må fraflytter lejlighedeen under udlejen. 

Hvorfor SKAL du ændre din folkeregister adresse?

Kan du ikke bare se KBH som din arbejds-bolig? (Den sekundære)

Kan slet ikke se hvad det gavner at begynde at flytte den slags. 

Tror du bare lige skal vende situationen et par gange og finde en løsning du kan leve med, som er mest praktisk. 

Alternativt få professionel hjælp via www.agera.dk til at vurdere din leje kontrakt, om der er nogle fare i det. Hvis det virkeligt er nødvendigt. 

Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar. :) 

Jeg SKAL ændre folkeregister adressen for at jeg må bruge boligen virksomheden stiller til rådighed. Jeg spurgte til samtalen - af samme grund som jeg spørger jer - og svaret var at det var et krav for at virksomheden kunne mindske skattemæssige udgifter, åbenbart.

Men ja, jeg må lige prøve at granske min lejekontrakt. :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

IllustratorJens:
Men ja, jeg må lige prøve at granske min lejekontrakt. :)

Ja det er bestemt der du skal starte - og så må du lige skrive igen hvis du ikke finder frem til en brugbar løsning. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)