Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Massiv unikt indhold men høj bounce rate

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge semrush er dette hvad i rangere for pt, og størstedelen af trafikken ender faktisk i forumet. Efer plads nr 3 er det så lidt trafik man får at det ikke er værd at snakke om, ihvertfald ikke med de her søgevolumer. Dette er endnu en grund til at installere et heatmap; der kommer næsten ingen organisk traffik ind på jeres side så jeg tænker at størstedelen kommer fra andre forumer, youtube, osv.

Hvis jeg var jer ville jeg installere clicky på jeres side (bruger jeg selv) og så kan i få helt konkret information om jeres traffik, og handle derefter :)

Fra Brønderslev
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kun Google Analytics kender vores søgeord, ikke den du omtaler.

Vores liste indeholder langt flere 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bedste bud på høj bounce rate er: Du er ikke mobilvenlig.

Tjek evt. hvor høj din bounce rate er på mobil vs. desktop.

Det er mit umiddelbare bud, at størstedelen af dine besøgende er fra tablet/mobil og ikke desktop. Det skal du få optimeret din hjemmeside til.

Derefter har jeg disse gæt til at bounceraten er lav.

1. De får svar på det de ledte efter og forlader siden.
2. De fik ikke svar på det de ledte efter, går tilbage på google og søger igen.

Tror sænke din bounce rate ved at have en boks. "Fandt du ikke det du ledte efter? Prøv disse indlæg:" eller "Søg her:"
Så holder du dem på din side.

Desuden er der 100 andre ting der kunne split testes på din side.
Men jeg ved ikke hvad "Målet" er - er det mange views, så i kan sælge bannere? - Eller noget helt andet?..


PS: Brugte selv tweak meget engang :)

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 13. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Analytics er helt sikkert mere dybdegående end semrush (dem famger de langhalede variationer), og selvom det ikke er ligeså præcis er det en fin indikator.

Enten hent jeres liste i et excel ark og smid den i Googles keyword planner for at få søgevolumerne, eller installer et heatmap som clicky og få konkret information omkring jeres traffik. Det tager virkelig ikke mere end 10 minutter.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din post.

Tror en del af den høje bounce ligger I, at folk ofte Googler et produkt f.eke.s, og så rammer de Tweak.dk i en google søgning, hvilket naturligvis er et godt tegn, men at de så smutter igen, er jo mindre godt.

Naturligvis hænger views sammen med et godt eller dårligt resultat af reklamer, men generelt er der ingen problemer i at sælge reklamer på den platform. Det er hovedsageligt fokus på den høje bounce, jeg ikke helt forstår.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)