Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til / erfarringer med ændring af billedestørrelse til wordpress webshops

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Støvring
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 107
Fra  FornyDinBolig Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Jeg har fået lavet mig min webshop i wordpress, men jeg har problemer med at få mine billeder i min shop til at se ens og pæne ud. Jeg har downloadet billederne fra mine leverandører - sådan at de er optimeret til nettet, og de er dermed i rigtig god kvalitet. Men når jeg sætter dem ind i shoppen, så tilpasses de ikke sådan at billederne fremstår så man kan se hele varen. Billeder zoomer for meget ind og er for stort?  Skarpheden og kvaliteten er der dog ikke at klage over. Jeg har forsøgt mig med at ændre billedstørrelsen i Photoshop, men når jeg gør det lidt mindre, så bevares størrelsen på billedet, i shoppen, og billedet bliver meget uklart og blurret.

Jeg har forsøgt at kontakte ham der har lavet shoppen - men han kan ikke hjælpe?  

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig herinde eller kender til det samme problem - sådan at jeg kan få fyldt varer i min nye butik. Ingen kan sælge varer der ikke fremstår pæne :( 

Hilsner fra Mette_s

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Uden at kunne huske 100 % hvordan det fungerer i Wordpress, så tror jeg du skal:

1. Gå ind i indstillinger for WooCommerce (går ud fra det er der bruges).

2. Gå ind under "Produkter"

3. Gå ned og se hvordan produktbillederne bliver 'croppet' og ændre på disse indstillinger

Håber det kan hjælpe

God dag

Mvh Lasse Ravn

Fra Støvring
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 107
Fra  FornyDinBolig Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse, 

Tak for din tid og svar. 

Jeg har fundet medieindstillingerne og har forsøgt at ændre størrelserne på pixel. Men det har ingen effekt. Efterfølgende har jeg nu forsøgt at ændre størrelsen på hvert enkelte billede i photoshop sådan at det har den samme størrelse som Thumbnail størrelsen. I det her tilfælde 150x150 pixel. Men billedet bliver meget slørret. ?

Hilsen Mette_S  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg forstår dig ret, så har du været inde under "Medier" og så trykke på hvert enkel billede for at lave størrelsen på det om.

Det var ikke jeg mente i mit svar. Hvis du går ind under indstillinger i WooCommerce og her vælger "Products" så kan du ændre på hvor store dine thumbnails samt dine produktbilleder skal være. Jeg mener efter bedste erindring at det er her du bør ændre på tallene for at der bliver 'zoomet ud' når du ser dine produkter, altså at der bliver vist flere pixels.

Virker det ikke for dig, så send mig en pm, så vil jeg gerne kigge nærmere på det.

Mvh Lasse Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Du skal undersøge hvilke dimensioner dine produktbilleder bliver vist i - jeg har ikke nogen erfaring med Wordpress, så det må du selv klare, eventuelt med lidt hjælp fra Google ;-)

Derefter skal du gøre ALLE dine billeder lige store, og det gør du ved hjælp af et billedredigeringsprogram, f.eks. Photoshop ell. Paint. Herefter tilpasser og beskærer du billederne.

Prøv igen, og se om det ikke hjælper. De færreste websites/webshops er automatiserede på det punkt, så det kan godt sætte én på arbejde.

Held og lykke med det.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Du kan forholdvis let lave en batchfil i Photoshop og på den måde bare hælde alle dine billeder i Photoshop som under kørsel af batch, modulere samtlige billeder i det format du vil have helt automatisk.

På den måde får du også de samme formater og et ens udtryk.

Du kan i denne batchfil som egentlig bare er en optagelse af hvad du laver i Photoshop, ændre alt, format, størrelse, opløsning osv. osv.

Fra Støvring
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 107
Fra  FornyDinBolig Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina, 

Jeg har undersøgt i wordpress hvilke størrelse billedet er sat til at sku vises i. Dette er lavet sådan at der er en minimum og en max. 

I selve shoppen har jeg egentlig bare set på et billede som jeg synes ser ud til se fint ud i størrelse og fremvisning - og så har jeg ændret de andre til samme størrelse. Meeen det driller alligevel :( Billedet bliver efterfølgende meget uskarpt og kan slet ikke bruges. Det er endda produktbilleder af god kvalitet fra leverandøren af som jeg bruger. Disse billeder er jo beskåret og tilpasset vel???  

Men jeg må prøve igen. 

Mange tak for din tid og dit svar :) 

Vh Mette_S

Fra Støvring
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 107
Fra  FornyDinBolig Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TIna. 

Jeg har undersøgt hvilke størrelse mine billeder bliver vist i wordpress. Det er indenfor en magen af minimum og maks. 

Jeg har set i shoppen hvilke billede jeg synes har en tilpas størrelse og taget størrelsen efter dette, men der er stadigvæk problemer når jeg ændrer de andre. Selvom det er fra samme "serie" af billeder af samme producent. Så jeg må jo gøre det forkert på en eller anden måde ? :( Efterfølgende bliver det meget uskarpt og kan slet ik bruges i shoppen. Måske jeg ska prøve i paint ?? 

Tusind tak for din tid og dit svar :) 

Bedste hilsner fra Mette_s

Fra Støvring
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 107
Fra  FornyDinBolig Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fresno Bob :)

Jeg er ikke så godt inde i Photoshop at jeg kender ordet "batchfil" men jeg vil lige google det du nævner - og forsøge mig med det. Det lyder smart.. :)

Det lyder dog rimelig teknisk - tror du en uerfaren Photoshop kvinde kan lave dette?? - kender du et sted på nettet hvor jeg kan hente noget hjælp til dette - eller må jeg lige forsøge at google mig frem til det.

Tusind tak for dit indspark - mon ik det lykkedes for mig en dag -så mine varer på hylden bliver nogenlunde pæne at se på. :)

Go aften

Bedste hilsner fra Mette_S 

 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare pm mig, så skal jeg nok guide dig igennem og lære dig det

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)