Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har gæld og vil starte op som selvstændig

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skylder desværre en masse penge væk og er igang med at fører en forhåbentlig god ide ud i livet, jeg kunne godt tænke mig at vide hvilket slags firma jeg skal starte op så min privat økonomi ikke skal bremse min ide. Skal lige sige en større del at gælden er til skat ??

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Start et ApS, eller måske et IVS. Start IKKE personlig virksomhed (enkeltmands...).

Ved personlig virksomhed mener SKAT at al indtjening er noget de kan komme og snuppe. Det gør det umuligt (eller risikabelt) at spare op til f.eks. at udvikle virksomheden.

Alt afhængig af hvor hårdt ramt du er, så kan SKAT kræve lønindeholdelse. Så ved at have et ApS eller IVS kan du give dig selv en lavest mulig løn og derved undgå dette. Da er du nemlig bare "lønmodtager" i selskabet.

Regn ikke med at få leverandørkreditter på et IVS og måske slet ikke uden selvskyldnerkaution i hverken IVS eller ApS. Men du skal jo heller ikke lave virksomheden på kredit. Du skal jo ikke lave mere gæld - men modsat skabe overskud så du kan betale din gæld. Ikke? :-) 

Og til sidst - du skal overveje om du selv kan være ejer af selskabet eller om din "mor" skal være det.

Good Luck.

Mvh A.

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror desværre at at erfaring viser, at du næppe for den lovpligte erhvervskonto hos en bank til et IVS eller ApS - hvis du står i RKI   og i så fald er rådet faktisk at prøve med personlig virksomhed - hvor måske kommer længere med banken.

i et selskab kan kreditorer - og for den sags skyld også skat -  da også pante i anparter hvis de vil, det gør de næppe i personlig virksomhed. Endeligt - hvis gælden omfatter gammel momsgæld, så vil du skulle regne med krav om garanti for moms i mindst et kvartal ved stiftelse - uanset virksomhed eller selskab

Jeg vil også fraråde, at du får en stråmand ind over  (din mor) med mindre det er en meget vidende person - at rive andre med i noget skidt er altid en elendig ide - just my 5 penny

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

For god ordens skyld:

Jeg råder ikke til at antage en "tom" stråmand. Men Danmark er desværre et land hvor døren kan lukkes af mange mystiske årsager. Og så må andre jo hjælpe på vej med at lægge skuldre til. Johns eksempel med bankens manglende villighed er jo et godt eksempel på en mærkelig forhindring, hvis man ikke skal have andet end en indskudskonto med plus på.

MvhA

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar jeg er blevet lidt klogere har sådan set et meget fornuftigt forhold til min bank , jeg kommer ikke til at skulle have nogen former for kredit skal bare være 100% sikker i de juridiske forhold inden jeg skyder projektet igang . Tusind tak drenge

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

vil bare sige at det ikke er helt så underligt med banker. En erhvervskonto er jo en med stor aktivitet. Fører en kunde 40.000 kr over ved fejl og det skulle være 4000 kr, så skal banken sørge for at kunden får sine 36.000 og det skal de selv om indehaver af kontoen har tømt den

Samme hvis kunder betaler f.eks IT udstyr, indehaver af konto hæver med det samme - 14 dage efter returneres for 10.000 kr - Igen skal banken sørge for at den der betalte med kreditkort f.eks - får sine penge retur. Det er indbyrdes aftalt mellem alle banker

Dertil kommer risiko for moms der pludseligt hæves - det fremgår ikke af PBS når den hæves og banken kan ikke låse en konto mod det- uden en masse besvær, så det er IKKE - desværre ikke muligt at lave en risiko fri erhvervskonto eller en hvor CVR er tilknyttet - med deraf følgende mulighed for kunde kredit overførsler

Det giver jo ikke mening at lave en erhvervskonto hvor kunder ikke kan overføre betalinger til desværre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok John hvad vil du mene der skulle henstilles i sikkerhed på en firmakonto som sikkerhed, forstår selfølgelig godt der er brug for en sikkerhed

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kunne være rart :)

Må sige at jeg er overrasket over at min bank har en aftale med øvrige pengeinstitutter om at de andre dækker over min fejl såfremt jeg laver en fejloverførsel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Må sige at jeg er overrasket over at min bank har en aftale med øvrige pengeinstitutter om at de andre dækker over min fejl såfremt jeg laver en fejloverførsel.
muligt men sådan er det. Det er for at skabe tillid til systemet. Normalt vil man jo få pengene igen fra modtageren - men hvis ikke modtageren har penge og bare har hævet - så tager banken ansvaret - også for returvarer betalt med kreditkort (og via betalingsløsninger gør nets f.eks.)

Her lidt om det  http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html -og et uddrag fra det hvor det frem går fra andre

Først link fra POLITIKEN  og bare lidt af citatet

Når du har betalt med betalings- eller kreditkort ved at indtaste kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre, kan banken tilbageføre pengene til din konto:
  • hvis varen eller ydelsen ikke bliver leveret
  • hvis sælgeren opkræver mere end det aftalte beløb
  • hvis du udnytter din fortrydelsesret ved at undlade at modtage varen
  • hvis der er hævet på din konto uden din tilladelse
Hvis banken skal tilbageføre pengene, er det vigtigt, at du er aktiv i sagen. Kontakt derfor straks banken, hvis du har problemer fx med at få penge retur ved fortrydelse.

Og her link fra typisk fælles betingelser i citat fra mig bekendt alle bankers betingelser:
5.2. Bankens pligt til at føre penge tilbage

Er der ved en fejl hævet beløb, som du ikke kan godkende, vil banken sætte beløbet ind på din konto igen. Hvis det derefter viser sig, at der alligevel ikke var tale om en fejl, vil vi igen hæve beløbet på din konto og give dig besked.
5.3. Bankens ret til at føre penge tilbage
Banken kan tilbageføre beløb, der er sat ind på din konto ved en åbenbar fejl fra bankens side, f.eks. hvis det samme beløb sættes ind to gange. Det samme gælder, hvis vi - iflg. aftale med andre danske pengeinstitutter - er forpligtet til at foretage tilbageførsler. Fører banken et beløb tilbage, får du besked.
 citat slut
Den med - er forpligtet til at foretage tilbageførsler ER aftalen hvor de garanterer kunder, hvis kunden får tastet et 0 for meget - om det er lovkrav tror jeg ikke
Det er formentlig en aftale som skal gøre, at folk føler sig trygge ved at bruge systemet - og om banker altid går det er jeg ikke sten sikker på - Den gælder også hvor der er tastet forkert konto nummer ved fejl  - Der er domme hvor pengeinstitut er dømt til at tilbagebetale, fordi kunden tastede navn på modtager OG konto nummer (og hvor konto nummer var forkert) Kunden fik ret i, at denne burde kunne ha tillid til banksystemet stoppede overførsel hvis ikke modtager navn og konto svarede til hinanden - så der domme der kræver at banken så tilbagebetaler også der.
Ved returvarer er det mig bekendt tilmed lovkrav, og det sker oftere end man tror - at ting købes, 14 dages returret udnyttes - og så hæves penge og der er ikke penge når kunden udnytter returret
Det er givet en årsag til at mange ikke fatter at banker ikke bare stikker erhvervskonti ud - men sådan er det altså - og som sagt returvare risiko + at moms som tilmeldes, trækkes uden det ses i kommende betalinger hos banken - og så vil konto også kunne gå i minus
Sådan er verden i erhvervskonti og konti tilknyttet CVR.
Private konti kan laves så der kun er hævekort (ikke dankort men som gammel bankbog) og uden tilladelse til PBS betalinger, så folk selv skal betale løbende når der er penge på konto, men det kan erhvervskonti ikke. OM nogen en dag laver sådan en konto?? Jeg tror det ikke, for det giver slet ikke mening at ha en konto til et CVR hvor man ikke kan tilknytte betalinger og ikke gi kunder mulighed for at betale penge ind på
Staten arbejder med det (folketingsudvalg) - Vil gerne gøre det lettere, men støder hovedet mod samme mur - der kan ikke findes risiko frihed med mindre staten vil garantere, og det vil den IKKE
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

John, det er helt korrekt mht kortbetalinger og fejl forårsagt af banken. Derimod er du ikke dækket på samme måde når du selv laver en bankoverførsel via feks netbank til tredjemand. Medmindre du straks gør banken opmærksom på dette er det kun muligt at returnere beløbet via tredjemands godkendelse

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)