Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte virksomhed op i USA

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en drøm om at tage over til USA og bo et par år. Da jeg endnu ikke har startet min nye virksomhed op, vil det ikke være et problem.

Dog har jeg lige nogle spørgsmål.


Hvilken fordele og ulemper er der ved at jeg starter min virksomhed op i USA frem for Danmark?
Det skal lige siges, at det har ingen betydning mht. at få kunder, da virksomheden skal lave software, som ikke er kunde bestemt

Hilsen
Mark

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
Hvilken fordele og ulemper er der ved at jeg starter min virksomhed op i USA frem for Danmark?

Det er et stort spørgsmål, som ikke er nemt at give et enkelt svar på. Her er dog et par hints.

Fordele:

  • Fantastisk adgang til viden og netværk
  • Gode muligheder for at få dygtige medarbejdere
  • Adgang til kapital (kræver dog at man er skarp og smider mange timer i det)
  • Lavere personskat

Ulemper:

  • Kræver visum, hvilket kan være dyrt og besværligt at få
  • Lidt mere kompliceret mht. selskabskonstruktioner etc.
  • Højere selskabsskat
  • Større konkurrence, man kan nemt drukne i mængden
  • Leveomkostninger kan være (sky)høje

Der er hvad jeg lige hurtigt kan komme i tanke om. Som udgangspunkt plejer jeg at sige, at man skal virkelig ville det, hvis man rykker teltpløkkerne op og rykker på den anden side af andedammen.

Mvh Carsten

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten

Tusind tak for dit indlæg ;) Det er dejligt at du har delt det op med dine punkter.
Jeg har dog 1 indvendninger. Min konkurrence vil ikke ændre sig, mht. om jeg har virksomheden i DK eller USA ;)

Og ja jeg kan se at selskabsskatten i USA er på 35% ;)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
Jeg har dog 1 indvendninger. Min konkurrence vil ikke ændre sig, mht. om jeg har virksomheden i DK eller USA ;)

Både enig og uenig. Konkurrencen ift. kunder er måske den samme, men nå det gælder om at tiltrække opmærksomhed fra medier, investorer, samarbejdspartnere etc. er der forskel.

Mvh Carsten

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

endnu et spørgsmål Carsten

Hvorfor er det både dyrt og besværligt at få visum til USA, når man punkt 1, kommer fra danmark, punkt 2. vil oprette en virksomhed for at skabe arbejdspladser i landet

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
Hvorfor er det både dyrt og besværligt at få visum til USA, når man punkt 1, kommer fra danmark, punkt 2. vil oprette en virksomhed for at skabe arbejdspladser i landet

Det kræver et vist commitment. Tommelfingerreglen siger, at man skal investere omkring $100,000 i sin amerikanske virksomhed, for at få visum. Det er dog ikke et fast beløb, det kan være mindre eller større, men det er en god indikation for om man virkelig vil drive en virksomhed, eller bare starter en virksomhed for at få nem adgang til visum.

De fleste bruger en advokat til alt papirarbejdet, og de er ikke helt billige.

Jeg mener at Toke Kruse fra Billy's har skrevet om det i en af sine bøger (hedder vist Company to America), det vil nok være en god start at læse den.

Mvh Carsten

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Arrh Okay, så giver det menig med at det  kan blive en dyr fornøjelse at komme derover. Men det er en god måde og undgå de folk som bruger muligheden for at få et nemt visum

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)