Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Månedsbalance PMV

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Fra  zodiacute Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Min bankrådgiver har ladet mig oprette en Personligteget Mindre Virksomhed (tror jeg nok det hedder?) til min hobby, der er at lave håndsyet bamser. Hun vil gerne have, at jeg opdaterer hende med månedsbalancer, da jeg har fået lov til at finansiere ideen med en kassekredit, men jeg kan dæleme ikke huske hvad der skal med.

Jeg går ud fra, at jeg måske hører under en produktionsvirksomhed? Jeg har et råvarelager af materialer, jeg har varer under produktion og færdigvarelager. Udover dette har jeg nåle, symaskine m.m.

Da jeg startede min lille hobbyvirksomhed havde jeg en bestemt idé til hvordan jeg skulle sy min bamse, men efter nogle mislykket forsøg fik jeg ændret mit mønster. Skal de mislykkede bamser under noget "spild" et sted?

Når nu hele virksomheden er finansieret ved hjælp af min kassekredit, hvor posterer jeg så de renter og gebyrer, de trækker, for det er jo hverken inventar eller noget, men gør, at min kassekredit til rådighed er mindre.

Vil I for resten anbefale Dinero som regnskabsprogram til en hobbyvirksomhed?

 

På forhånd tusind tak for hjælpen.

 

Mvh

Camilla

 

 

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 22
Fra  Debitoor Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla

Det lyder som et super spændende projekt. Kan man se dine håndsyede bamser på nettet et sted?

Med hensyn til alt det praktiske omkring økonomi og regnskab, som du nævner, så kan jeg anbefale dig at bruge Debitoor, som er et online fakturerings- og regnskabsprogram.

For en god ordens skyld skal du vide, at jeg arbejder i kommunikationsteamet i Debitoor.

Når du har oprettet en Personligt ejet mindre virksomhed (PMV), så husk, at du ikke må omsætte for mere end kr. 50.000 inden for en periode på 12 måneder. Du kan heller ikke pålægge moms på dit salg eller kan fratrække moms på dine køb af råvarer.

Det er super nemt at holde styr på regnskabet, hvis du bruger Debitoor:

Din månedlige status kan du se, når du har registreret indtægter og udgifter og kigger på din resultatopgørelse.

Gebyrer og renter kan du også registrere under udgifter.

Du er i gang i løbet af ingen tid, og vi har gjort meget ud af at kommunikere klart og tydeligt i programmet, så du faktisk kan holde styr på din virksomhed uden kendskab til regnskab.

Vi har også en support, som er klar til at hjælpe, hvis du skulle blive i tvivl om noget. Bare skriv på team@debitoor.dk.

Held og lykke med bamserne.

Mange hilsner

Majbritt
Debitoor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

tillykke med dit PMV. Debitor som også har svaret dig er en mulighed men du kan også bruge Dinero som duspørger om - som jeg personligt synes er lettere MEN du skal oprette dine konti uden moms - eller lige få hjælp til det - det tager 5 minutter maksimum for en der kan det - men du kan også selv ret let finde ud af at lave konti uden moms - magen til de som findes med moms - med et nummer der bare er et par over det tilsvarende for en konto med moms

Renter skal du i et PMV gerne bogføre på den konto der er til renter i regnskabsprogrammet MEN når året er gået, så skal du tage alle renterne ud af regnskabet for i personlig virksomhed er renterne personlige og de skal (og vil) fremgå af din selvangivelse helt som alla personlige renter

gebyrer har også en konto for sig i regnskabsprogrammet og den er på forhånd uden moms, så det er let nok.

Du kan så tage et resultat for måneden og give til din bankrådgiver - men lad lige en bogholder eller regnskabsperson sætte dig igang med programmet. Hvis du bruger dinero i pro/betalt version, får du mig bekendt 2 bogholder/revisor timer gratis og det er mere end nok til at sætte regnskabet rigtigt op og lære dig alt om at bruge det og trække måneds"balancen"

Held og lykke med forretningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla. 

Jeg er ansat i Dinero, og vi vil selvfølgelig også gerne have dig med ombord. Jeg vil godt give dig et par råd med på vejen, i forhold til oprettelse af personlig kontoplan i Dinero. Som John nævner, har vi i Dinero ikke en løsning der egner sig 100% til PMV, og derfor skal man ind og oprette egne konti uden moms.

Lad os tage et eksempel med konto 2000 vareforbrug: 

I stedet for at bogføre på den allerede oprettet konto 2000: Vareforbrug, der også medtager moms, skal du ind og oprette en ny konto uden moms. Det kan fx være konto 2001: Vareforbrug u/moms. Når kontoen oprettes skal du huske at vælge ingen moms. Når kontoen er oprettet kan du efterfølgende bogføre dit vareforbrug uden moms på denne konto. Eksemplet gentager du på de andre konti som du skal bogføre momsfrit på i Dinero. Se her hvordan du opretter en ekstra konto: http://dinero.dk/support/opret-ny-konto/

Hvis du har yderligere spørgsmål til Dinero skal du være mere end velkommen til at skrive til os på support@dinero.dk,  :-) 

Hav en god påske. 

De bedste hilsner

Theis

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)