Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af kørsel

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg håber virkelig at der er en af jer, som kan hjælpe mig.

Jeg har et fritidsfirma (enkeltmandsvirksomhed). Jeg ved at jeg kan trække kørsel fra, men jeg er blevet i tvivl om det skal trækkes fra i regnskabet eller om jeg skal taste det seperat på selvangivelsen ( kan ikke finde noget sted på selvangivelsen, hvor det skal tastes).

Jeg bogfører (næsten) selv  i Dinero :-) og jeg kan jo godt bogføre x antal km x kr. 3,73 som en udgift, men jeg ved ikke hvilken modpost den skal have. Jeg tager jo ikke pengene noget sted fra.

Jeg vil være taknemmelig, hvis der er en, som kan forklare mig, hvad jeg skal gøre.

På forhånd tak.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for hjælpen. Det gav ro :-)

Så jeg trækker beløbet (kørsel) fra resultatet, registrerer differencen som overskud af virksomhed på selvangivelsen og holder kørselsregnskabet som bilag :-)

Rigtig god påske

Maj-Britt

Fra Odense
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Coco. | graphics Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg kigger lige med her -jeg har en enkeltmandsvirksomhed og jeg bruger Dinero - jeg forstår ikke - skal man så slet ikke bogføre kørslen i Dinero? Jeg kan ikke finde ud af det  - for jeg betaler benzinen med et privat benzin kort og hvis jeg bogfører 3,70 kr pr km i Dinero kommer der jo et minus på "banken" i regnskabet?

Håber du forstår mig :)

Hilsen Katrine

Fra Odense
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Coco. | graphics Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt har jeg en udfordring med hvad jeg gør i forhold til at få banken til at stemme - fordi jeg i de første to måneder af dette år, er kommet til at betale nogle virksomhedsting fra min private konto - hvordan kan jeg gøre det rigtigt? så banken kommer til at stemme med det jeg gerne vil trække fra? Er det noget med at udbetale de beløb jeg har betalt privat og har trukket fra i regnskabet som "hævet privat" bilag i Dinero? Eller skal jeg bare sieg det var ærgerligt og lade være med at trække disse udgifter fra sådan at banken kommer til at stemme med det der står på min forretningskonto i den virkelige bank? - kryptisk spørgsmål håber det gir mening? :_)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Katrine Rosenberg:
Jeg kigger lige med her -jeg har en enkeltmandsvirksomhed og jeg bruger Dinero - jeg forstår ikke - skal man så slet ikke bogføre kørslen i Dinero? Jeg kan ikke finde ud af det  - for jeg betaler benzinen med et privat benzin kort og hvis jeg bogfører 3,70 kr pr km i Dinero kommer der jo et minus på "banken" i regnskabet?
nej du skal slet ikke bogføre kørslen - du fører kørebog og beløbet trækker du fra dit resultat til skat når du udfylder selvangivelse 

 se lige igen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html  det er meget klart forklaret enda med understregning.

Dermed har du heller ikke et problem med banken

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Coco. | graphics Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak John :-)

Kan du også evt hjælpe med det andet spørgsmål jeg skrev? eller skal det ind under en anden tråd?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Katrine Rosenberg:
øvrigt har jeg en udfordring med hvad jeg gør i forhold til at få banken til at stemme - fordi jeg i de første to måneder af dette år, er kommet til at betale nogle virksomhedsting fra min private konto - hvordan kan jeg gøre det rigtigt? så banken kommer til at stemme med det jeg gerne vil trække fra? Er det noget med at udbetale de beløb jeg har betalt privat og har trukket fra i regnskabet som "hævet privat" bilag i Dinero?

ja alt du indskyder med egne midler skal du istedet for at bruge bank som modkonto - bruge den konto der hedder privat indskud (som ligger under egenkapitalen)

Det som står på den konto kan du så, når firmaet har råd, hæve igen uden skat 

Se her mere om at SKYDE PENGE IND OG HÆVE PENGE og se det som står i afsnittet for personlig virksomhed

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Coco. | graphics Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for din hjælp John!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)