Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af IVS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kosheluk
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 40
Fra  NOVAS Commercial Solutions Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg overvejer at stifte IVS og vil gerne spørge om I kender til nogle fejlgrubber ved det.

Jeg tænker nemlig på at gøre det selv ved at betale 670 kr. til Erhvervsstyrelsen og indskyde 1 kr. i selskabet. Og det vil være MIG og IKKE selskabet, som vil betale for stiftelsen.

Tak for jeres råd.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gjorde det at jeg indskød 1000 kr i firmaet og fik det til at betale oprettelsen selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Edward:
Jeg tænker nemlig på at gøre det selv ved at betale 670 kr. til Erhvervsstyrelsen og indskyde 1 kr. i selskabet. Og det vil være MIG og IKKE selskabet, som vil betale for stiftelsen.

Så skal du overveje om der indkomst - så du kan også kan betale lovpligtig arbejdsskadeforsikring, øvrige omkostninger ved opstart ...... Ellers er kapitalen borte og du skal forholde dig hvordan den genoprettes..... 

Fra Randers
Tilmeldt 22. Apr 14
Indlæg ialt: 14
Fra  Adventure House IVS StiftIVS.dk Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Benyt Erhvervsstyrelsens egen guide og så kan det ikke gå helt galt Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener meget let det kan gå - om ikke helt galt - så lidt galt med alle disse der stifter for 1 krone. De skal til at låne selskabet penge, oprette gældsbrev og beregne rente til skat for sig selv og fradrag for selskabet allerede til lovpligt arbejdsskadeforsikring let låne selskabet 1500 kr - visitkort - hjemmeside og i almindelig erfarring masser af udgifter før den første krone ruller ind. Derfor skal man ikke stifte med for lille kapital http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-hvorfor-ikke-stifte-for-1-krone.html forklarer mere

Jeg oplever også flere og flere - ex i div facebook fora og i PB til mig, så står i lxxx til halsen med det IVS fra 2014 og nu vil lukke, og oplever masser af problem. Der er ulovlige hævninger, regnskaber som er flikket forkert samme og slet ikke minder om lovlig årsrapport og de oplever, at det at lukke er en lang og meget besværlig procedure

Jeg siger IKKE at IVS altid er skidt, men man skal stadigt stærkt overveje, om man har et behov for risiko dækning (og om man får det i IVS i praksis når bank kræver personlig hæftelse og leverandører vises sig ikke at gi større kredit) og om ikke man måske havde det lige så godt i personlig virksomhed som angivet her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Endeligt, HVIS man har besluttet selskab, så skal man som sagt overveje kapitalstørrelse. 1 krone rækker som en skrædder de fleste varme steder - og måske, hvis man er et par stykker, så skal man slet ikke igang, hvis det at skulle rejse 50.000 kr til et ApS virker uoverstigeligt - for sådan 50 t får let ben at gå på, inden et nyt selskab begynder at genere overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

jeg mener meget let det kan gå - om ikke helt galt - så lidt galt med alle disse der stifter for 1 krone. De skal til at låne selskabet penge, oprette gældsbrev og beregne rente til skat for sig selv og fradrag for selskabet allerede til lovpligt arbejdsskadeforsikring let låne selskabet 1500 kr - visitkort - hjemmeside og i almindelig erfarring masser af udgifter før den første krone ruller ind. Derfor skal man ikke stifte med for lille kapital http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-hvorfor-ikke-stifte-for-1-krone.html forklarer mere

Jeg oplever også flere og flere - ex i div facebook fora og i PB til mig, så står i lxxx til halsen med det IVS fra 2014 og nu vil lukke, og oplever masser af problem. Der er ulovlige hævninger, regnskaber som er flikket forkert samme og slet ikke minder om lovlig årsrapport og de oplever, at det at lukke er en lang og meget besværlig procedure

Jeg siger IKKE at IVS altid er skidt, men man skal stadigt stærkt overveje, om man har et behov for risiko dækning (og om man får det i IVS i praksis når bank kræver personlig hæftelse og leverandører vises sig ikke at gi større kredit) og om ikke man måske havde det lige så godt i personlig virksomhed som angivet her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Endeligt, HVIS man har besluttet selskab, så skal man som sagt overveje kapitalstørrelse. 1 krone rækker som en skrædder de fleste varme steder - og måske, hvis man er et par stykker, så skal man slet ikke igang, hvis det at skulle rejse 50.000 kr til et ApS virker uoverstigeligt - for sådan 50 t får let ben at gå på, inden et nyt selskab begynder at genere overskud

vh John Hannover

Jeg er enig, men problematikken er ikke isoleret til kapitalselskaber (herunder IVS). Ulovlige hævninger måske, men regnskab/bogføring, skatteopgørelser etc ville for den med enkeltmandsvirksomheden et langt stykke af vejen også give anledning til udfordringer. Den der har behov for at tage ulovligt aktionærlån, ville muligvis også have en udfordring med betalingen af enten skat eller leverandør i enkeltmandsvirksomheden.

Kan du ikke stille med mere end en krone, vil du næppe få megen succes heller som enkeltmandsvirksomhed. Hvor skal evt varer og driftsmidler komme fra? Og kan du i kapitalselskab ikke generere tilstrækkeligt med midler til at betale for korrekt udarbejdelse af regnskab mv, hvordan er du så stillet med enkeltmandsvirksomheden.

En ekstraomkostning som tit tages op ifm kapitalselskabet er den lovpligtige arbejdsskadeforsikring. Den er ligeså aktuel i enkeltmandsvirksomheden. Har du ansatte er den også lovpligtig her. Er du eneste ansatte i din egen virksomhed er forsikringen godt nok ikke lovpligtig, men spørgsmålet er om den ikke alligevel er yderst aktuel (indehaverforsikring). I den periode hvor jeg har været aktiv som rådgiver har jeg oplevet flere eksempler hvor forsikringen er kommet til gavn, og jeg har desværre også oplevet eksempler hvor forsikringen kunne have gjort en stor forskel.

Hvorvidt selskabet eller enkeltmandsvirksomheden er kapitaliseret med 1 kr. eller mere behøver ikke gøre den store forskel. Det er mere det totale setup, herunder baglandets mulighed for at støtte op omkring opstartsfasen der er afgørende. Er opstartsomkostningerne 20.000 kr så stift selskabet med den kapital, du skal jo fremskaffe den alligevel! Er der derimod ikke nogen særlige opstartsomkostninger, og selskabet genererer positiv drift fra start, så kan 1 kr. være tilstrækkelig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke uenig i at der skam også kan være udfordringer i personlig virksomhed uden kapital, dog med den fordel, at et underskud med det samme er fradrag i personlig indtægt skattemæssigt, og så vil jeg nok fastholde at for mange er der flere udfordringer i IVS årsrapport, men JA - man skal altid regne med alle omkostninger som er - inden der er indtægter - skal kunne dækkes kapitalmæssigt, da man sjældent bare får lån

Har skrevet lidt mere om IVS OG PROBLEMER HER   Der er ikke facitliste og absolut rigtigt eller forkert altid, men man skal alle overvejelser igennem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kosheluk
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 40
Fra  NOVAS Commercial Solutions Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)