Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura uden moms - Vistaprint

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik, det har du ret i. Der er jo noget som ikke hænger sammen, når de i bunden af mailen har valgt, at skrive et dansk cvr nr. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skaber forvirring for Vistaprint at de skilter med deres momsnummer i Danmark når det drejer sig om salg til erhverv.

Vistaprint er registreret i Danmark efter reglerne om fjernsalg. Det betyder at de ved salg til private skal pålægge dansk moms.

Som her hvor der er tale om en handel mellem erhvervsdrivende skal der ganske rigtigt ikke moms på fakturaen fra Vistaprint.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Vistaprint er registreret i Danmark efter reglerne om fjernsalg. Det betyder at de ved salg til private skal pålægge dansk moms.

Som her hvor der er tale om en handel mellem erhvervsdrivende skal der ganske rigtigt ikke moms på fakturaen fra Vistaprint.

Jeg er fuldstændig enig i ovenstående. Yes

 

Til trådstarter; grunden til jeg i et tidligere indlæg spurgte om du vidste hvorfra varen er sendt, er at det er afgørende for en handel mellem 2 momsregistrerede virksomheder, i forhold til hvordan momsen skal afregnes. 

Whiskey:

Det skaber forvirring for Vistaprint at de skilter med deres momsnummer i Danmark når det drejer sig om salg til erhverv.

Enig i det er forvirrende, kan det tænkes det er skattelovgivningen som gør at de skal påføre både dansk og hollandsk cvr, tænker om det danske selskab er skattepligtig af deres aktivitet i danmark? (Jeg er ikke ekspert i transfer pricing eller lign. så spørger af ren og skær nysgerrighed)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Enig i det er forvirrende, kan det tænkes det er skattelovgivningen som gør at de skal påføre både dansk og hollandsk cvr, tænker om det danske selskab er skattepligtig af deres aktivitet i danmark? (Jeg er ikke ekspert i transfer pricing eller lign. så spørger af ren og skær nysgerrighed)

Kan ikke se hvordan deres skattepligt kan opstå når de ikke har et dansk selskab?

CVR nummeret er jo kun i forbindelse med fjernsalg som Whiskey siger. 

I erhverssammenhænge (momsfrie), kan jeg ikke se det danske CVR nr giver mening - og vil skyde på at det er forkert af dem at vise det. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Kan ikke se hvordan deres skattepligt kan opstå når de ikke har et dansk selskab?

Jeg tænkte om de måske havde et fast driftssted.

Fra Juridisk vejledning afsnit C.F.8.2.2.5.1; "Enhver form for foretagende kan indrette sig sådan, at det har en del af sin erhvervsvirksomhed i et andet land end det, hvor det selv er hjemmehørende. Det kan betyde, at det land, hvor aktiviteten foregår, har beskatningsretten til en del af foretagendets indkomst. Det er ikke alle former for aktivitet i et land, der medfører, at dette land kan beskatte indkomsten. Begrebet fast driftssted bruges, når man har brug for at omtale den del af foretagendet, som det andet land kan beskatte."

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt har de ingen aktiviteter i DK. 

Når man kigger i deres IR så kommer dette:

Barcelona, Spain

European Business Headquarters

Paris, France

European Operations

Berlin, Germany

Customer Support Operations

Venlo, Netherlands

Manufacturing Facility

Winterthur, Switzerland

Manufacturing Facility

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)