Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrive mails til potentielle kunder

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer. 

Jeg har forgæves forsøgt at lede efter et indlæg med samme emne, men har desværre ikke kunne finde nogle, selvom det med sikkerhed nok skal være det. 

Mit spørgsmål er vedr. hvordan man må henvende sig til kunder som ikke har givet deres accept til at modtage mails fra min webshop

Jeg er indforstået med at jeg ikke må sende et direke tilbud til dem, men må jeg sende et mail hvor i jeg spørger om jeg må sende dem et tilbud på nogle varer?

Vh
Tobias Holm

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det må du ikke. Du kan læse mere her på Aminos ekspertblog

http://www.amino.dk/blogs/e-mail-marketing/archive/2010/08/16/hvad-siger-e-mail-marketing-loven.aspx

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis - du må aldrig sende en mail med henblik på at sælge uden først at have modtaget en tilkendegivelse for at du må.

Men - lad det ikke bremse dit salg.. Du kan istedet: 

- Gribe telefonen og spørge om lov

- Lave et nyhedsbrev og ringe og tilbyde dem om at komme med på listen med tilbud for dem. Glider nogle gange nemmere ned, end at være konkret - hvis det bliver solgt rigtigt. 

- Et gammel dags brev. 

- Eller - diesel på hesten, og ud og banke på døren. 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:

Præcis - du må aldrig sende en mail med henblik på at sælge uden først at have modtaget en tilkendegivelse for at du må.

Men - lad det ikke bremse dit salg.. Du kan istedet: 

- Gribe telefonen og spørge om lov

- Lave et nyhedsbrev og ringe og tilbyde dem om at komme med på listen med tilbud for dem. Glider nogle gange nemmere ned, end at være konkret - hvis det bliver solgt rigtigt. 

- Et gammel dags brev. 

- Eller - diesel på hesten, og ud og banke på døren. 

Det  der gælder vist kun b2b, og overhovedet ikke til private.....

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Janik jeg tror heller ikke han må ringe til dem og tilbyde at komme på hans mailliste. Det vil stadig kunne opfattes som en overtrædelse af dørsalgslovgivningen, idet det jo reelt sker med henblik på et salg til den kontaktede person. At man lige "putter" en maillingliste, nyhedsbrev what ever ind i mellem, så er det i bund og grund for at sælge noget til personen.

Og "fru Hartmann" forbuddet mod fremsendelse af uopfordede emails gælder OGSÅ B2B - se f.eks. http://www.advodan.dk/fagomraader/erhverv/markedsfoeringsloven/det-siger-markedsfoeringsloven/

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Statsaut. revisor:
Og "fru Hartmann" forbuddet mod fremsendelse af uopfordede emails gælder OGSÅ B2B - se

Det er jeg helt klar over, ville bare præcisere det er ulovligt ar ringe til private!

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:

Henrik Statsaut. revisor:
Og "fru Hartmann" forbuddet mod fremsendelse af uopfordede emails gælder OGSÅ B2B - se

Det er jeg helt klar over, ville bare peræcisere det er ulovligt ar ringe til private!

Nååeh så forstod jeg dig. Skulle lige læse dit svar flere gange. Det kunne også forstås således at forbuddet ikke galt ved B2B, men du mente at Janiks "finte" ikke kunne anvendes overfor private - jeps.Yes

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Statsaut. revisor:
Nååeh så forstod jeg dig. Skulle lige læse dit svar flere gange. Det kunne også forstås således at forbuddet ikke galt ved B2B, men du mente at Janiks "finte" ikke kunne anvendes overfor private - jeps.Yes

Fuldstændigt korrekt!

Jeg beklager jeg ikke fik det præciseret. 

Mine pointer, i mit indlæg er KUN relateret til kontakt med erhversdrivende. 

Ellers er du nedgraderet til fysisk reklame - eller reklame via internet (adwords, facebook).

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Og for så lige at få krøllen på halen, så skal du faktisk også tjekket om virksomheden er reklamebeskyttet. 

Og det kan du tjekke her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Reklamebeakyttelsen gælder kun udtræk fra CVR - har han oplysningerne på virksomheden, såsom et telefonnummer, andetsteds fra, er "beskyttelsen" intet værd :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)