Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal betale denne parkeringsafgift(bøde)?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har fornylig modtaget en parkeringsafgit(forkert indstillet p-skive / glemt at sætte den) i forbindelse med kørsel/opgaver for min virksomhed. Kørslen foregår i min private bil, derfor er jeg itvivl om jeg selv skal betale bøden eller om virksomheden skal betale parkeringsafgiften?

Ser frem til at høre fra jer! :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det skal du altid uanset om det er firmabil eller din private. Det er jo dig som chauffør der begået et lovbrud.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar, det er til at forstå :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du lader dit selskab betale parkeringsbøden så vil det have fradrag for udgiften som lønudgift, hvorimod du vil blive beskattet af beløbet som A-indkomst.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey - er det mig der er lidt tung i hovedet her. Hvis det er som du skriver - så forstår jeg godt at det ikke giver mening for personlig virksomhed eller selskab med En hovedejer - for det jo er ejeren selv der så betaler skat af de 500 kr bøden måske koster - og så taber han resten af de 500 kr i resultat efter skat i virksomheden MEN

Kan en arbejdsgiver betale en bøde for en ANSAT chauffør - hastighed og parkering, ved at betale de 500 kr - og kun lade medarbejderen beskatte af samme 500 kr så bøden kun koster medarbejderen de 200 kr - og så tager selskabet de sidste 300 kr i udgift, så kan det jo give forståelse til firmaer, der kræver (i al stilhed), at deres ansatte kører lastbil som død og kridte og overskrider hastighedsgrænser. Selskabet kan så "æde" største delen af bøden, og personen der får den slipper så i princip med bruttoskat af bøden - men ikke hele bøden?

korrekt?

vh John Hanniover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et ApS selskab og ikke personligt ejet virksomhed, så jeg er ansat i ApS'et.

Spørgsmålet går egentlig bare på, om jeg skal betale bøden personligt eller om virksomheden skal, men har du fif / tips til en smartere/billigere måde for mig personligt, så hører jeg gerne om det :)

Mange tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

vent lige på Whiskeys svar. Normalt er svaret enkelt - du skal betale. Hvis du selv er ejer af det ApS så er det også for din personlige økonomi præcist lige meget for så koster det præcist ens - blot er det langt mere kompliceret med løn indberetning

HVIS du er ansat og en fremmed ejer det ApS og Whiskey har ret (det plejer han at ha) så er det jo billigst for dig personligt, hvis din arbejdsgiver vil betale den og så bare lægge bødens pris på som brutto løn for så slipper du jo med skatten af bødebeløbet, og din arbejdsgiver æder så resten. Sådan opfatter jeg Whiskeys svar

For ejer er det INGEN fidus men for en ansat vil det kunne være det hvis arbejdsgiveren vil betale med på den måde.

For mig ville det ha været lige så naturligt hvis loven var, at hvis arbejdsgiver skal betale bøde, så skal han indberette løn der er så høj, at medarbejderen efter skat havde til det fulde bødebeløb, men som Whiskey beskrev det, så har arbejdsgiver fradrag for beløbet hvis bare selve beløbet indberettes til skat som løn til medarbejderen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Betaler arbejdsgiver, har vedkommende en samlet udgift på bødestørrelse -skattebesparelse af udgiften. Medarbejderen betaler oveni skat svarende til at bøden opgøres som A-indkomst. Det bliver ikke 200 + 300 kr :)

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)