Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress hjemmesider - HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er 

jeg ved at dette nok er et et dumt spørgsmål, men hvordan laver jeg et link på min egen side. Når jeg klikker på det skal jeg kunne komme til en anden "side" på min egen side, som ikke ellers kan findes på siden.

Håber i kan hjælpe - Tak på forånd 

mvh
Christina

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare markerer en tekst, og så klikke på det ikon der ligner linket i en kæde :-)

Når du gør det åbnes et vindu hvor du kan indtaste en url.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men skal det link som jeg skriver være ens med det som jeg vil have linket til?

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du laver et link i wordpress præcis på samme måde som du gør på amino.

Første skriver du et ord. Eksempelvis "pølsemad" så markerer du teksten og klikker på det ikon der ligner et led i en kæde. Så åbnes et vindue og her kan du indsætte internettet adressen. Eksempelvis Google.dk som jeg har gjort på ordet pølsemad

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg vil have er lige som på en webshop. Du ser produktet, klikker på det og får en produktbeskrivelse, og du får mulighed for at købe det.

Der kan du heller ikke finde den side med produktbeskrivelsen inde på siden, med mindre at du klikker på produktet. 

Hvordan gør jeg det??

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Enten skal du installerer et webshop plugin som automatiserer det hele for dig. Alternativt (hvis du kun har få produkter) kan du oprette en side eller en post til hvert enkelt produkt, og så lave links til produkt siden.

Det lyder dog lidt som om du har taget dig en lidt for stor mundfuld i forhold til dine evner. Det du ønsker lyder ikke som noget der nemt og hurtigt kan forklares i et svar på amino. Du trænger en step by step guide til opsætning af wordpress webshop. Der er mange små ting som skal laves for at få et godt slutresultat. Det er ikke bare at lave et link.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en affiliate side, og vil gerne have at man kan se et produkt på siden med en kort beskrivelse. Hvis man så klikker på produktet, så får man hele beskrivelsen, plus at man har mulighed for at gå til forhandler. 

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Christina.nielsen:

Jeg har en affiliate side, og vil gerne have at man kan se et produkt på siden med en kort beskrivelse. Hvis man så klikker på produktet, så får man hele beskrivelsen, plus at man har mulighed for at gå til forhandler. 

Okay. Der er 2 måder du kan gøre det på.

1. Den nemme løsning er at undlade at have en beskrivelse der kommer frem når man klikker, og i stedet for have beskrivelse synlig hele tiden med et link til forhandler. Det nemmeste er at sætte dette ind i en widget. Så vises det automatisk på alle sider.

Ønsker du bare at have det på bestemte sider, så sætter du det bare ind på de sider hvor du ønsker. 

2. De fleste wordpress themes understøtter en del "shortcodes" som kan lave det du snakker om. Hvor man kan klikke på noget der så udvider sig og har mere information. Hvis du ikke er haj til wordpress eller php er dette nok ikke noget du selv kan finde ud af.

Det du vil have er ret nemt at lave, men som allerede nævnt, så er det ikke noget der nemt kan forklares kort i et indlæg på amino. 

Prøv at lær lidt om widgets og shortcodes i wordpress. Der må være nogen videoer på youtube som kan give dig lidt basis viden. Begge disse ting kan bruges til det du ønsker.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)