Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ur producent

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hørning
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogle der ved hvor man kan få lavet sit eget ur design ? jeg tænker nok lidt uden for danmark, da prisen ikke skal være sky høj.

På forhånd tak

/Michael

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, 

Du finder højst sandsynligt ikke nogle der vil ud med hvilken producent de bruger - eller hvilke producenter. Forskellen på en god og en dårlig er som regel, om man overhovedet kan drive en forretning på det. 

Mener at Skagen design (den billige klasse), får alt deres lavet i Japan. Du kan søge dig lidt frem evt via Alibaba, og prøve at maile dig frem og tilbage. Når du så tror du har fundet en, så sæt et Skype kald op - og derefter så skal du til Japan. 

Byg ikke en forretning op uden at kende din producent! Der er så meget at lærer. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du kan ikke uden MANGE penge selv designe og få et ur produceret. Du kan fra feks. Kina vælge mellem en del kasser og skiver - og så enten batteri (kvarts) eller billigt kina værk type Seagul. Regn med mange reklamationer og retur. Alene det at vælge mellem f.eks. kombi af kasser og skiver kræver et ganske stort antal, vil taler givet over 100 af hver type hvis det skal gøres så det stadigt er billigt

Næste huk er at få egen skive. Her skal bestilles RIGTIGT mange før det kan gøres i billige ure.

Egen kasse kan du glemme hvis ikke vi er oppe i langt over 100.000 kr generelt. Vil du har bedre værker - er Japan klart første valg med miota værker først og fremmest - kan også findes i Kina ure - ellers rykker vi til Europa - hvor ETA tidligere dominerede men de sælger ikke længere til ud over egen koncern (ex Omega med masser af andre) men der er andre såkaldte Ebauche fabrikanter som laver et standard værker mekanisk eller kvarts - type Selita og Ronda.

Eneste som er egentligt billigt er, at vælge mellem de ganske mange standard ure der findes i Kina - og holde sig fra replika - nogen gange patetisk kaldet Homage (kopi)

Det er IKKE en business det er let at tjene penge på. Her lidt fra min egen interesseblog . Jeg er dog til vintage ure - nye siger mig ikke noget, men der er lidt om f.eks. ETA værkerne - som visse grossister stadigt kan ha hjemme og sælge til uden for gruppen http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ure.html 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay John, Du vidste vist lige en lille smule mere om ure end jeg gjorde ;-)

Godt dækket.. Fuldstændigt enig i, at det er en dyr investering at komme igang. Specielt hvis man vil have sit eget design. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)