Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efterladte kurve - Spam! Prestashop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

På vores webshop, Bosslife.dk, modtager vi ind i mellem en del spam. Det vil sige, at der om natten eller sen aften bliver efterladt en masse varer i indkøbskurven. Jeg forestiller mig, at det er en bot af en art. For noget tid siden stod jeg op til 300 efterladte kurve, og i nat er der igen 50. Alle kurvene efterlades med få sekunders mellemrum. Er der nogen måde, hvorpå jeg kan udelukke denne bot? Enten ved at finde ip'en på den, eller andet?

God weekend!

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan udelukke IP adresser hvis du indsamler dem. Så indsamling af kunde IP er første skridt. Der er dog ikke sikkert alle er fra en bot. Personligt laver jeg selv samme trick hvis jeg vil se den samlede pris på hvad jeg har i kurven og det ikke vises synligt på website.

 

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes jeg har forsøgt at finde ip adressen via back office, men der er ingen oplysninger på kunden som har puttet varen i kurven.

Det har du ret i, men i dette tilfælde er jeg ret sikker på, at det er en bot, eftersom det sker med få sekunders mellemrum :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Fra  SOLO marketing Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du nu kender tidspunktet for "angrebet" tænker om du måske kan spore dig ind på IP'en eller domænet via Google Analytics. Jeg er enig i, at udelukkelse af domæne/IP nok er den bedste måde at komme angrebene til livs. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)