Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overgang til investeringsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lagt mærke til. at en del der har kørt en enkeltmandsvirksomhed i nogle år tilsyneladende går over til at investere de opsparede midler og i et vist omfang lever af afkastet af disse investeringer.

Er der nogen her, der har erfaring med dette, og kan fortælle om hvordan de kom i gang og hvad der evt. kræves? Hvad investerer I i, og hvor meget tid kræver det i det daglige?

(Som noget rent teknisk: Fx stemmer det ikke overens med formålet med min virksomhed, at den skal skaffe sine indtægter fra aktiemarkedet, men derimod fra konsulentvirksomhed. Men det kan mig bekendt godt ændres. Nogle vil måske foreslå, at man har to virksomheder etc.?)

Det generelle svar er måske at man skal tale med sin revisor om det, og det er jeg med på, men jeg er meget interesseret i at høre rent praktisk hvad andre har gjort og har tænkt om dette, før jeg tager snakken med revisor.

Tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan sagens skifte branche i enkeltmands eller tilføje en ny branche - men der er jo ikke vedtægter

Det er generelt sjældent en god ide at opspare aktieindkomst o.l. i virksomhed og/eller selskab frem for privat - det kan gøre til selskabsskat hvis man kører VSO som vil kræve revisor i de fleste fald - http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Der er ikke umiddelbart fordele i forhold til samlet skat at hente frem for en vel optimeret privat investering - I VSO eller selskabsform lagerbeskattes årest stigninger og udbytte med selskabsskatte% 23,5 - men så har du jo bundet midlerne og for at få dem ud selv skal du betale enten forskel mellem aconto selskabsskat i VSO og personlig skat oven i - eller i selskab - personlig skat eller udbytte skat med samme procent som du personligt var sluppet med uden selskabsskat

Så ja - tal med din revisor ud fra dine konkrete investeringer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)