Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start selvstændig murer med CVR-nr

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle sammen, har gået i langt tid og tænkt på at starte firma som murer. Tiderne gør det self ikke nemt, men nogen gange må man tage springet, har nogen spørgsmål som jeg håber i kan svarer på 

har en onkel med mange kontakter inde for murerverden altså en stor kundekreds. Vi snakkede sammen forlede og han kom fem til at starte et ApS firma op og leje mig ind hvis jeg fik oprettet et CVR nr

er det en god måde at gøre det på ? Leje sig ind og arbejde den vej frem ? 

Pengene er ikke storer så må satse på det kan lykkes men hvad syntes i om iden? 

Går pt arbejds løs derfor tanken er så stor nu. 

alle gode råd søgeS

timeløn?

moms?

bilkøb diverse håber folk kan hjælpe mig lidt 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis han lejer dig ind - så skal du passe på + han passe på, at det ikke er alm timelønnet a arbejde du udfører. Du bør ha andre kunder og en selvstændigs beføjelser

Du skal ha en timeløn der er ca 1,4 til 1,5 gange en normal mure for ferie, sygdom - opsigelse osv

Du skal momsreg og fakturere med moms men det kan han jo trække fra

Bilkøb - undersøg papegøjeplade- og du skal ellers hvis hvidplade betale skat af fri bil og drive det som selskab og ikke personlig CVR

Se forskel i omk og andet på personlig virksomhed og selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Jeg synes du skal ofre en revisor der gennemgår risiko og andet med dig. Hvad er årsagen til at onkel ikke ansætter dig fra job til job på timeløn frem for kræver du har CVR?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john og tak for dit hurtige svar 

timelønnen vil ligge på 250kr min kundekreds er pt ikke den største lige nu, så må lidt leve af hans kunder indtil jeg for mig selv igang 

men hvordan lyder den timeløn ? 

Fakture og diverse har jeg en revisor der kigger igennem har en god bekendt der går de ting igennem for mig,

så jeg lige holder regnskab over de forskellige ting. 

Ang han ikke ansætter mig er fordi han arbejder under en anden også lejer mig ind over projektet 

er stadig meget ny og mangler en del viden, 

skal lige havde undersøgt det med bilen da jeg helst skal kunne havde mit værktøj samlet et sted

men kan man trække kørsel og anden afgift ud igennem CVR ? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)