Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura + Ordresbekræftelse?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen derude,

Jeg har lige et par spørgsmål angående ordresbekræftelsen og fakturering

Jeg benytter Prestashop, så min kunde modtager en automatisk ordresbekræftelse pr. e-mail ved et køb. I denne mail gør jeg kunden opmærksom på, at det er en automatisk genereret e-mail, og at den endelige bekræftelse på ordren vil komme, så snart ordren er blevet behandlet. Den endelige bekræftelse vil så være, at jeg sender en faktura til kunden. Da jeg ikke er så vild med Prestashops standard faktura layout, tænker jeg, at jeg manuelt vil lave en faktura til kunden i Dinero, så har jeg både til mig selv, og kunden vil modtage den via e-mail når vareren er blevet afsendt. Vil dette være ok?

Samtidig er jeg lidt i tvivl angående ordrenumre. Prestashop generere jo som sådan ikke et ordrenummer, men en ordre-reference. Denne vil stå på kundens ordresbekræftelse. Bør den også stå på fakturaen? Samtidig vil der, når kunden går til betalingen som foregår via quickpay, stå et andet ordrenummer i betalingsvinduet. Dette er af tal, og altså ikke i bogstave form som refencen på ordresbekræftelsen. Skal der være et sammenhæng mellem de to?

På forhånd tak, og god dag!

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin, 

Manuel Dinero er OK. 

Brug reference nummeret fra ordrebekræftigelsen i Emailen - for en god ordensskyld for dem der køber flere - der bare godt kan li' at have styr på tingene. 

Og det er fint nok bare at maile det når du afsender varen, der er der mange der gør. 

Dog skal du bare senere have fundet en bedre løsning, for du bliver træt af manuel fakturering - men den tid den sorg. :-)

Se at komme igang ;)

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jannik
Tak for svar. Det var lige de svar jeg skulle bruge! :)
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)