Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til eget ApS - Dokumentation

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér

Min partner og jeg driver en forretning, som begynder at tage fart.

Vores kunder har en betalingsfrist på 14 dage.
Dette resulterer i at vi for en kortere periode har behov for at skyde yderligere penge ind i firmaet, for at kunne følge med efterspørgslen.

Jeg har et par spørgsmål ang. det at låne penge til sit eget selskab.
Vi ønsker ikke at blive beskattet af det indsatte beløb, hvorfor vi ønsker at låne kapitalen til firmaet for en kortere periode.
Jeg er klar over at vi bør sætte en rente på 4% for lånet, men jeg er meget i tvivl om hvordan vi skal dokumentere dette lån korrekt?

Er der nogle af jer, som ligger inde med en "Template" på sådan et låne-dokument?

Er der andre ting vi bør være opmærksomme på i denne sammenhæng?

Jeg ved ikke om det har relevans, men låneperioden vil være omkring 1 måned, og med et beløb på ca. 30.000,-

Vi er to partnere i selskabet, som begge indskyder  15.000,-.
Men kan dette laves på et dokument, eller skal vi lave 2 x låne-dokumenter, på hver 15.000,-?

Jeg håber på at få nogle skarpe inputs.

Hav en fantastisk aften,

Mvh
Vohnsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke krav til låne dokument som sådan - I skal bare kunne påvise at I tager en markedsrente (4% kunne det være men første og fremmest markeds = det som selskabet skulle gi i f.eks. banken for usikret lån)

Dag til dag - og som sagt f.eks 4 til 12% p.a. rente omregnet til dag/dag

Det rækker at skrive helt kort mellem selskab og jer på det lille dokument - at der er aftalt rente på x % og dag til dag - eller en overkurs hvis det er nemmere se evt mere på http://johnhannover.blogspot.dk/2014/07/skyde-penge-ind-i-virksomhed-eller.html og se under Selskab

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vohnsen:
Vores kunder har en betalingsfrist på 14 dage.
Dette resulterer i at vi for en kortere periode har behov for at skyde yderligere penge ind i firmaet, for at kunne følge med efterspørgslen.

Har du overvejet at skaffe likviditet ved f.eks at sælge dine fakturaer,  En mulighed kunne være Dansk fakturabørs www.danskfakturabors.dk 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)