Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nets vil ikke godkende min hjemmeside fordi jeg ikke må salg årlig abonnementer, kun ½ års, ifølge ny lovgivning.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 32
Fra  Hittegods.dk Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Al arbejde på hjemmsiden, pris udregninger, pris overslag til kunden, osv. er udregnet i forskellige pakker med 1-2 års abonnementer. Nu skal jeg snart til at lancere, og finder ud af at Nets nægter at godkende hjemmesiden indtil jeg har lavet det hele om til maks ½ års abonemmenter. Har så læst lidt, og til privat står der maks ½ år, på hjemmesiden forbrug.dk.

Men er der ikke nogle andre løsninger, hvis kunden gerne VIL bestille servicen i 1-2 år, sådan at det er mere praktisk for dem?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Prøv at få din aftale igennem www.clearhaus.dk istedet for. De er en ny konkurrent til NETS, og jeg spår dem stor succes, fordi NETS efterhånden går det svært for iværksættere at skabe noget hurtigt. Clarhaus er godkendt af Finanstilsynet. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan aldrig binde en forbruger mere end 6 måneder, og så kræver det særlige forhold. Ellers er det en måned.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Personligt finder jeg det godt at Nets ikke accepterer udbydere som er i strid med forbrugerlovgivning - da vi alle på nettet er afhængige af, at disse overholdes. Hvis nets besvær består i at de kræver lovgivning - herunder forbruger lov overholdt - så tror jeg ikke det er så tosset

Som jeg læser reglerne for abonnement er det max 6 mdr ( 5+1 opsigelse) og uanset der skulle være nogen der godt ville tegne et år eller mere, så synes jeg du skal afholde dig fra det - for du kan sagtens risikere bøvl som ikke er det værd. Du kan lade abonnement fornye automatisk bare kunden kan opsige efter 5 mdr med 1 md opsigelse - det gør en del.

Iøvrigt mener jeg ikke clearhouse er finanstilsynesgodkendt ?? I alle fald ikke på tilsynes side - men jeg tror heller ikke de skal godkendes da de slet ikke er formilder direkte og ikke som sådan kan sammenlignes med Nets

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror kun der er tale om en maksimal bindingsperiode af 6 mdr, ligesom teleselskaberne.

Men du må jo gerne lave det til automatisk fornyelse fortsat, efter de 6 mdr, uden følgende accept. Bare de er opmærksom på det fra start af, og at de kan opsige det med 30 dages varsel. 

Hvilket jo er til at håndtere. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Her har du svaret: Forbrugeraftaleloven.... Det har ikke noget med Nets at gøre.

§ 28. Forbrugeren kan opsige en aftale om løbende levering af varer eller tjenesteydelser med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, når der er gået 5 måneder efter aftalens indgåelse, jf. dog stk. 2 og 4.

Stk. 2. Stk. 1 og 4 finder ikke anvendelse, når opsigelsesvarsel eller længste bindingsperiode er reguleret i eller i medfør af anden lovgivning. Stk. 1 finder endvidere ikke anvendelse på aftaler, som alene vedrører varer eller tjenesteydelser, som skal leveres senest 1 år efter aftalens indgåelse, hvis den samlede pris for de varer eller tjenesteydelser, der er omfattet af aftalen, ikke overstiger 2.000 kr. og den fulde betaling skal ske senest 14 dage efter aftalens indgåelse.

Stk. 3. En aftale omfattet af stk. 1 eller 4, der er indgået ved anvendelse af en standardformular, skal indeholde en bestemmelse, som tydeligt angiver, med hvilket varsel og i givet fald fra hvilket tidspunkt aftalen kan opsiges af forbrugeren. Bestemmelsen må ikke være uforenelig med forbrugerens ret til opsigelse efter stk. 1 og 4.

Stk. 4. Hvis den samlede pris, der skal betales i henhold til en aftale om løbende levering af varer eller tjenesteydelser, overstiger 20.000 kr. årligt og påbegyndelse af leveringen enten kræver, at den erhvervsdrivende afholder engangsomkostninger, der overstiger den gennemsnitlige pris efter aftalen for 6 måneders løbende levering, eller medfører en værdiforringelse af tilsvarende størrelse for den erhvervsdrivende, kan forbrugeren opsige aftalen med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, når der er gået 11 måneder efter aftalens indgåelse.

Stk. 5. Der kan ikke aftales et længere opsigelsesvarsel end det i stk. 1 nævnte.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 32
Fra  Hittegods.dk Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at du fandt det frem. Tak.

Mine abonnementer ville koste mellem 200-400/annum. Det er  lidt forvirrende det der står mht. det magiske 2.000kr/årlig maks beløb.

Jeg er glad for Nets's indsats, dog kom de værken med indslag eller muligheder - kun en 'nej', og når man ikke kender nok til området, kan man være en smulle rundtosset.

Fakstisk prøvede jeg at gå udenom Nets, og bestilte Teller indløser service, men snedige nok, så gik det til Nets, som ''alligevel'' skulle tag sig af Dankortet...

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Iøvrigt mener jeg ikke clearhouse er finanstilsynesgodkendt ?? I alle fald ikke på tilsynes side - men jeg tror heller ikke de skal godkendes da de slet ikke er formilder direkte og ikke som sådan kan sammenlignes med Nets

Clearhaus er skam godkendt af finanstilsynet :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 32
Fra  Hittegods.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Merci Vivi, kigger på det...dog er bange det er for sent idet at jeg har underskrevet en aftale...må lige kig på det. Ville gerne havde vist det før - har ikke været glad for Nets i andre sager.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ulrik Moe:

Cookie - John Hannover:
Iøvrigt mener jeg ikke clearhouse er finanstilsynesgodkendt ?? I alle fald ikke på tilsynes side - men jeg tror heller ikke de skal godkendes da de slet ikke er formilder direkte og ikke som sådan kan sammenlignes med Nets

Clearhaus er skam godkendt af finanstilsynet :)

sorry - jeg havde stavet dem clearhouse - jeg fjols :) vist er de

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)