Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håber man kan få hjælp fra en jurist / advokat

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

jeg blev kontaktet af et firma i Hobro i starten af decembermåned 2014.

var tæt kontakt med denne her virksomhed som lavede manskabsudlejning og rekruttering.

så naiv som jeg var oprettede jeg en virksomhed som et et enkeltmandsvirksomhed på deres adresse i hobro og jeg er selv fra sjælland

fandt så ud af i midten af januar 2015 at denne her mand havde købt adskillige ting som fjernsyn / telefonere / computere i mit firma og solgt dem videre privat

der har aldrig været andre ansatte end mig og jeg står som den eneste ejer i mit firma selvom det er på deres adresse. det er så senere hen blevet anmeldt til politiet og sagen kører.

en virksomhed som leverer teleløsninger har solgt ham adskillige tjenester til omstilling , ip telefoni osv.. hvor han har accepteret handlen over en mail. som han selv har oprettede i mit navn..

kontaktede det her firma i starten af januar da jeg fandt ud af svindleriet og de ville gerne sende mig en mail korrespondance der har været imellem det firma og ham her der har udgivet sig for at være mig.. men lige pludselig kunne de ikke finde den og det var fortroligt og jeg skal komme efter jer

(dårlige undskyldninger) 

nu har de fandme sendt mig en rykker på det beløb der svarer til ca 30.000 kr selvom de godt ved at det ikke er mig der har foretaget ordren 

hvad kan man gøre i sådan her en situation ?? nu er jeg derude hvor jeg har lyst til og stævne denne her virksomhed som jeg mener har handlet ulovligt og har bestilt varer til min virksomhed uden min accept 

Kan nogle komme med gode råd.

Mvh

Mathias Nygaard

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal politi anmelde ham fra Hobro for dokumentfalsk hvis han har brugt falsk dokumentation som din virksomhed

Du skal nægte at betale regningen med den forklaring, at der er indkøbt fra en svindler - MEN dem der har leveret har jo måske nok været i god tro - for de har jo kunne se at de sendte til dig CVR adresse og har Hobro mandel lavet dokument falsk har han jo haft det nemt. 

Jeg synes - hvis alt er som du beskriver det - at du har en ret god sag - men jeg tror du kan blive nødt til at betale en advokat for at tage din sag - og I så fald gøre det inden du går til politi så advokaten kan rådgiver og evt være den der truer Hobro først og så er med til at formulere anmeldelsen

Gå alt igennem mellem dig og Hobromanden så du kan bevise, at han absolut ikke har kunne bestille noget som helst i dit navn

Korrespondencen kan dem der har leveret jo godt ha ret i er fortroligt sådan ved første øjekast - man da de jo hævder det er dig der har bestilt, så vil de klart være tvunget til at lægge alt frem der beviser "dine" bestillinger - Det vil din advokat let kunne hjælpe med

Ja en advokat koster let 5000 at få i sving - så du kan jo vente på andre råd eller selv argumentere med de to parter - tror bare det koster tid og tårer

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for sit svar John.

Han har haft gang i 5 forskellige virksomheder hvor de andre ligsom har forstået der har været tale om svindel.har fået sporet en levering på et fjernsyn via et tracking nr han har så skrevet under på de her elektroniske skærme hvor han for det første har skrevet mit navn forkert og en fuldstændig helt forkert kopi af min underskrift.. det kunne de godt forstå men hvordan man over en mail.. bestille udstyr for så mange tusind kr for et firma der lige er oprettet for 20 dage siden. og de ikke på noget tidspunkt overhoved havde kontaktet  det tlf nr til mig som stod på ejer af virksomheden. de først ringede den dag regningen ikke var betalt og jeg fik et chok. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo se om der har været andre enkeltmands på adressen som han ikke ejede og evt kontakte dem

OM leverandøren har været i god tro må man håbe - ud fra adressen de har kunnet kontrollere kan man også godt tro det men mystisk hvis de ikke vil sende bestillingerne til dig for - ellers er medvirken til dokument falsk jo alvorligt (dokument falsk er noget med "passer ikke start - gå direkte i fængsel"

hvis det er det Hobro manden har været ude i - så det er bare at finde frem , at det aldrig er dig der har bestilt - så burde han ryste noget så godt og grundigt i bukserne - dokument falsk ser retten straffemæssigt meget alvorligt på - Jeg tror man normalt slipper billigere fra at så en ukendt ned på gaden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Nygaard:
så naiv som jeg var oprettede jeg en virksomhed som et et enkeltmandsvirksomhed på deres adresse i hobro og jeg er selv fra sjælland

Der mangler lidt baggrund i den her historie. Hvorfor skulle du oprette et firma på den adresse ?. Og hvis du oven i købet aldrig har været på adressen og snakket med manden personligt er det jo helt galt. Og så vil jeg nok mene at du kommer til at hænge på de regninger alligevel. Der er ingen myndighedder der hopper på den historie.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

enig med Michael at den del skal du jo kunne forklare - men mandskabsudlejning og så måske noget med - at hvis vi skal kunne det skal du bare lige ha en enkeltmandsvirksomhed her - kunne som sagtens ske og være til at tro på. Det vil naturligvis være ret oplagt godt at kunne vise, hvorfor du valgte at oprette din enkeltmandsvirksomhed hos trådstarter - der har vel været skrevet noget frem og tilbage om det går jeg ud fra - for ellers er det jo en dum dimmension at ha med. (det gør dog ikke at hobro manden må begå dokumentfalsk, men det skal jo også bevises i sagens natur)

Du har jo gjort indsigelse over for regningen på 30.000 kr ud fra at du mener det er dokumentfalsk og her er det givet op til den butik at dokumentere, AT du rent faktisk bestilte (eller en anden i dit navn som minimum) og fik leveret (modtager kvittering eller andet) ellers kan de jo ikke sende til inkasso når du protester som du gør og så skal papirene jo nok dukke frem

At underskrift er dårlig på en af de der tossede små skærme, det tror pokker - jeg kan ikke genkende min egen når jeg kvitterer hos posten.

selve navnet mathias nygaard dukker ikke på med CVR på adresse i Hobro dog?

Find en advokat siger jeg stadigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille kommentar omkring god tro/ikke god tro.

Så vidt jeg ved er det alene sælgers ansvar, at der sælges til en der kan bestille på vegne af firmet. Sælger kan ikke gemme sig bag at han/hun var i god tro. Har bestiller udgivet sig for at være en anden, er det stadig sælgers problem, idet de så måtte sikre sig dokumentation for hvem de handlede med.

Enkeltmandsfirmaet kan aldrig komme til at hænge på den type svindel, uanset om sælger mener han/hun er i god tro.

Sagen må være mellem sælger og bestiller.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht indsigelse over den konkrete regning på 30K, så vil jeg helt sikkert gør det elektronisk. 

Om ikke andet for at have bekræftet det - og de ikke pludseligt siger at du aldrig har kontaktet dem - og du så pludseligt står med et inkasso bureau på nakken, som langt fra at hjælpsomme eller forståelige - hvor det eneste de vil tale om er hvordan du vil betale gælden. 

Trust me - jeg har prøvet det, hvor inkasso bureauet til sidst måtte trække kravet tilbage, da de fandt ud af at det var mit daværende teleselskab, da havde lavet en fejl i registrering af min indbetaling. 

Mht advokat, så er jeg 100% enig med John. 

Det koster dig måske 5-10.000 kr - men tilgængel får du styr på det NU - og det bliver ikke et problem senere. 

Tjek fx Agera, for at finde en billig løsning. 

Tilmeldt 23. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael..

Hobromanden havde jo givet mig nogle arbejdsopgaver her på kbh ignemmen et firma hvor jeg var normal løn modtager før jeg åbnet mit eget

så vi snakket dagligt sammen og alt fra skat og regler når man åbner en virksomhed er jeg ikke ekspert i da det er første gang jeg åbner et  cvr nr 

så han skulle hjælpe mig igang.. men det var en fælde fra starten

Tilmeldt 23. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fordi jeg har rykket det fra hans adresse og til min egen adresse i københavn.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)