Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

google - duplicate content

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen herinden der ved hvordan man sletter en hjemmeside fra google?

Jeg har en hjemmesiden jeg ikke længer vil have, skal indekseres af google.

Hvad er den bedste tilgang?

Ps. skal sige at indholdet på sitet vil blive brugt på en helt ny sitet der kommer op lige efter, med det nye content.

Det jeg er bange for, er at google ikke tager det gammel content som værende (duplicate content)

Håber nogen kan hjælpe

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Læg den nye hjemmeside op, og sørg for at 301-redirecte fra den gamle hjemmeside over til den nye hjemmeside. Gerne således at hver enkelt URL/side peger direkte over til den tilsvarende nye side.

Mere om 301-redirects her: http://moz.com/learn/seo/redirection

Tilmeldt 23. Mar 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gode toner:)

Tak for det hurtige svar..

Tror jeg miskomunikeret lidt.

Jeg vil ikke vidersende trafikken til det nye, men slette hele sitet fra google (generelt nettet)

Hvis jeg gerne vil lukke det gamle sitet ned og benytter alle dets content i et nyt sitet på en ny domæne, unden at google straffer mig for det (duplicate content)

Har du nogen gode råd til hvordan jeg begiver mig?

Skal jeg ikke afmelde det gamle sitet fra google? Så google ved at jeg ikke længere bruger det gamle domæne?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt spørgsmål. Lige dét scenarie har jeg ikke været ude i før, og er ikke sikker nok i min sag til at kunne sige præcis hvad du bør gøre. Men umiddelbart ville det give mening hvis det gamle website først er fjernet og lukket og ude af google's index, hvis du vil bruge sammen content igen.

Men jeg kan ikke overskue om der kan være nogen faldgruber eller problemer med dette - her må vi nok have nogen dedikerede seo-folk på banen, som måske har erfaring med noget lignende?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan trække content ud af Googles index manuelt url for url i Google webmaster tools.

Er der tale om mange URLs kan du i din .htaccess sætte dem til 410, så vil Google selv tage dem ud af indekset.
Alt efter pagerank, vil der gå noget tid på den måde.

Eksempel:

Sætter alle posts med endelsen com_content=en til 410.

RewriteCond %{THE_REQUEST} ^[A-Z]{3,9}\ /([^?]*)\?com_content=en
RewriteRule (.*) /$1? [R=410,L]



Alternativ

Sæt Noindex,nofollw på alle URLS.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 23. Mar 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil sige at hvis jeg sætter dette script på alle de sider som er på den gamle site og genbruger dens indhold på det nye sitet, vil google ikke straffe det nye site for at have duplicate content ?
" RewriteCond %{THE_REQUEST} ^[A-Z]{3,9}\ /([^?]*)\?com_content=en
RewriteRule (.*) /$1? [R=410,L] "                            

                                                                                                                          
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Sing:

Det vil sige at hvis jeg sætter dette script på alle de sider som er på den gamle site og genbruger dens indhold på det nye sitet, vil google ikke straffe det nye site for at have duplicate content ?
" RewriteCond %{THE_REQUEST} ^[A-Z]{3,9}\ /([^?]*)\?com_content=en
RewriteRule (.*) /$1? [R=410,L] "

Nej, det er et script som skal ind i en fil du har på dit webhotel i rod-mappen. Filen hedder .htaccess.

Hvis du aldrig har rodet med det før, bør du enten sætte dit grundigt ind i det, eller få teknisk hjælp, da det meget lidt kan fejle hvis du laver det bare en lillebitte smule forkert.

Tilmeldt 23. Mar 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget du kan gøre for mig?

Ville det evt. Koste ?

Tilmeldt 23. Mar 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

kender du et firma der kan lave dette for mig? Medmindre du kan udfør dette for mig?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)