Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kostpris på importvare fra Kina

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 46
Fra  Sportsact.dk Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fået tilsendt et oplæg fra en kinesisk leverandør i forbindelse med import af varer fra Kina. Nu sidder jeg så med den evige tunge opgave - nemlig prisfastsættelse af de forskellige varer. Men først vil jeg gerne udregne den eksakte kostpris (Prisen m. told, importgebyr, importmoms mv.)

Derfor vil jeg høre om nogle af Jer kan hjælpe mig med at udregne kostprisen i følgende eksempel. Eventuelt med en formel til excel tilknyttet.:

Vare-1 koster 27,22 kr. ved 200 stk. hos producenten (5444 kr.). Fragten for de 200 stk. er ca. 551,18 kr. Tolden er på 2,7% derfor 146,99 kr. Importgebyr på 36 kr. for alle 200 stk. og en importmoms på 25%?

Hvordan regner jeg min præcise kostpris ud?

Jeg håber på at I kan være behjælpelige.

Mvh.

Rasmus Bæk Larsen

Med venlig hilsen

Rasmus Bæk Larsen
rbl@sportsact.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

vil ikke ret godt regne med 5444 kr + ca 555,18 + 146,99 ud fra told er korrekt og +36 ud fra importgebyr/speditør er korrekt er jo lige til at lægge sammen = kostprisen

Om du så helt har ramt fragt og importgebyr går jo ikke at sige - men omkring 6200 i kostpris lige hurtigt set er hvor du lander med dine tal

Du skal være importregistreret og er du også momsregistreret betaler du ikke importmoms som er med både som importmoms under salgsmoms og under købs moms med samme 25% af varens samlede pris inkl. fragt og told - Se IMPORTREGISTRERINGSKRAV    og se IMPORTMOMS KOSTER IKKE FOR MOMSREGISTREREDE og endeligt se lidt basalt om IMPORT FRA KINA GENERELT FOR BEGYNDERE   Pas på kopivarer

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 46
Fra  Sportsact.dk Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar. 

Så udfra tallene så vil min kostpris pr. stk være (6200/200) = 31 kr. excl moms?

Jeg er både momsregistreret og importregistreret. Så mit spørgsmål lyder derfor på - skal jeg først betale importmomsen af de 6200, så det bliver 7750 og derefter trække det fra i regnskabet eller hvordan fungerer det? Jeg er meget på bar bund her.

Vh. Rasmus

Med venlig hilsen

Rasmus Bæk Larsen
rbl@sportsact.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 46
Fra  Sportsact.dk Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fremgår også af dine fremsendte link. Jeg ville blot sikre mig at det også nu er sådan det er. 

Hvad så hvis min avance skal være 70% på produktet? Er udregningen så følgende:

31*1,7 = 52,7 excl moms. ?

Mvh. Rasmus

Med venlig hilsen

Rasmus Bæk Larsen
rbl@sportsact.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

så er dit påslag 70% og din avance så 21,7 kr ud af samlet pris 52,7 som må være ca 41% i hovedet (hæng mig ikke på det)

køb for 50 kr - påslag 100% = andre 50 kr = salgspris 100 - - avance 50% - nemlig 50 kr ud af de 100 kr - men det er jo lidt ordkløveri - du gør ret hvis du vil lægge 70% på din pris. - Skulle din avance være 70% så skulle du ha købspris 300 kr og salgspris 1000 kr (700 af 1000 kr = 70%)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)