Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til skat i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke helt forstået private hævninger i en enkeltmandsvirksomhed. håber i vil hjælpe. Det kan nemmeset for klares ud for et eksempel.

fx.

Hvis jeg efter dette år har en omsætning på lad os sige 10.000 og har udgifter for 4.000. Kan jeg så tage 6.000 og så ikke betale noget skat? Skal jeg heller ikke betale noget skat privat?

Håber i forstår og vil hjælpe.. På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak.

vil det så sige efter jeg har betalt skat af de 6000 kr skal jeg ikke betale noget skat privat 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

den skat du betaler  i enkeltmands ER privat om du vil - personlig skat, men opgiver du 6000 kr i forskud så vil der automatisk blive trukket skat af sådanne 6000 kr - I Og det vil ske ved at dine fradrag nedsættes og bliver beløbet så stort, at du har 0 i fradrag, så får du opkrævninger, men for at gøre det let:

Hvis du har brugt dine fradrag på anden indkomst - så er det ca 43-44% ialt du skal af med i skat af dit overskud   Du kunne også med fordel tygge dig gennem MOMS OG SKAT FOR BEGYNDERE i virksomhed - Jeg ved godt det ikke altid er så logisk, at i alm personlig virksomhed har hævninger ikke betydning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Mar 15
Indlæg ialt: 1
Fra  gyldholm.dk Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ret simpelt. Når du har afsluttet dit regnskab, er et evt overskud (efter du har fratrukket ALLE udgifter til drift af dit firma) skattepligtigt. Hvis pengene forbliver i firmaet betaler du virksomheds skat, hvis du hæver beløbet betaler du personlig skat. Der er ingen ssmutveje - glæd dig over at det er simpelt i DK modsat mange andre lande...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

the_real_gyldholm:
Det er ret simpelt. Når du har afsluttet dit regnskab, er et evt overskud (efter du har fratrukket ALLE udgifter til drift af dit firma) skattepligtigt. Hvis pengene forbliver i firmaet betaler du virksomheds skat, hvis du hæver beløbet betaler du personlig skat.
det var så ikke for personlig virksomhed under almindelig skatteordning - det forudsætter man bruger VSO som ofte kræver revisor  - I alm personlig enkeltmands betaler man personlig skat uanset man hæver eller ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak John det var en stor hjælp :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)