Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start min virksomhed korrekt, men hvordan??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 15. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har stille og roligt fået gang i min virksomhed, måske for hurtigt til at jeg har fået styr på det hele!! 

Jeg har et par spørgsmål som trænger sig på!

Mit spørgsmål går på:

1: Jeg har nogle privat kontoer som jeg har handlet fra før, og sat ind på igen. De er alle sammen blevet bogført i dinero når jeg har købt og solgt noget, så langt så godt! MEN jeg har læst og forstået mig til at hvis jeg ikke udbetaler pengene til mig selv og lader det blive i firmaet skal jeg kun betale skat af det jeg tjener på varerne og ikke når jeg udbetaler dem til mig selv??? er det korrekt.

2: jeg har nu fået lavet en firma konto (nem konto med kort tilhørende) så jeg ikke skal blande privat og firma sammen, MEN hvordan skal jeg starte korrekt ud?

Min tanke var at smide 10.000 i firmaet til at starte med, og se om jeg kunne få disse til at yngle, og blive i firmaet (for at undgå at betale skat af dem) MEN når jeg så tager dem ud af firmaet og ind på min private konto skal der vel betales af det? og hvad så med de penge jeg har sat i ind i tidernes morgen, skal jeg betale skat af dem en gang til??

3: Jeg har tit tænkt på hvordan det bliver registreret at man har handlet på sit CVR nummer, (vigtigt når du læser dette, vil ikke snyde blot forstå tankegangen bag) 

Når jeg handler en vare til eksempelvis 1000kr i England, hvordan får skat afvide herhjemme at jeg har købt dette.


Eksempel: 

Har købt et sæt fælge til min egen bil. Da det er handlet på mail har jeg ikke fået en kvittering men blot nogle konto numre jeg skulle flytte pengene på og så ville jeg modtage varerne, det er også sket fint uden problemer. Min tanke er så bare, HVIS jeg nu ikke bogførte det i dinero (hvilket jeg har gjort) hvad ville der så ske?

lige nu har jeg betalt dansk moms af det, og dette kan jeg trække fra senere, hvis jeg bare lod være med at bogføre det ville det jo ende med samme beløb i sidste ende blot uden en masse bogføring.

Jeg tænker fungere det sådan når man bruger sit CVR nummer at det bliver "logget" ligesom en telefon regning hvor man på slut af måneden kan se at man har handlet via sit CVR nummer de forskellige steder?

Det var en længere smøre på 3 spørgsmål. 

Håber at nogle kan hjælpe en ny i faget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1  Nej det lyder som om du har rodet ting grundigt sammen. Hvis du driver alm enkeltmands så har dine hævninger intet at sige - de foregår via mellemregning i status og påvirker ikke resultatet i driften. se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html som forklarer det med hævnibgner

2 - samme sag - du betaler skat af overskud helt uanset hvad du skyder ind - og du kører som du beskriver det ikke VSO som kunne gøre at hævninger blev beskattet anderledes og der er heller ikke lige grund til at tro det skulle blive billigere for dig og du kan ikke gøre det uden revisor vil jeg påstå - 

Dog - jeg tror du i alle fald SKAL ha fat i en bogholder eller revisor til at bringe dig tilbage på spor - og så kan denne se på VSO

3 - flere måder -

Ved dine egne lovpligtige indberetninger - eller

via importen eller via dit salg af noget du ikke har købt eller via nogen der køber af dig og trækker købet fra -

ved at se på dine importmoms indberetninger for at forstå hvordan din købs og salgs moms -hænger sammen og kommer i skattekontrol.

Ansatte eller tilfældige der anmelder en - og masser af andre måder

Det er dig der skal indberette bare og en kontrol vil ofte være alle dine bank transaktioner - hvor dit rod med flere private bare vil gøre skattekontrol besværlig - Alle transkaktioner betalt via bank skal kunne spores via den - samme med paypal og samme med kontant kasse

Kan skat ikke se alle sammenhæng, så ansætter de selv et andet resultat end dit eller forkaster udgifter eller nægter underskudsfradrag - og skat har skærpet kig på alle ny små - da der er fejl i vældig mange regnskaber Du kan sagtens ha et par år uden kontrol, men kommer den så, og de ser noget galt, så går de 3 år bagud - og så kan du stå med en skat/moms du ikke kan betale uden konkurs + hvis det er groft - for bøde m-m. for grov uagtsomhed i skatte/moms forhold

de sidste med bilen og om man bliver logget når man køber via sit CVR lugter lidt (meget) af at du faktisk spørger om du opdages eller om du godt kan snyde i moms - og i alle fald -  du må ikke købe noget til dig selv privat via firmaet og snyde i moms

Find en bogholder der vil bringe dig på sporet og rette alt op indtil nu   hvis det overhovedet er det du vil - Få orden i ting og koncentrer dig om at drive din forretning - uden nogen problemer i forhold til skat/moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Mange tak for alle dine svar!

Kan se jeg får rodet noget rundt i det ja!

Tror det er godt jeg har fået oprettet en ekstra konto til det hele.

Nej er bestemt ikke ude på at snyde, jeg har som jeg skriver også bogført mit køb til egen bil i dinero så jeg er sikker på at der er styr på det.
Jeg arbejder med bil ting så tanken med fælgene til egen bil var som en del af reklame, (da det de dem jeg sælger også) så kunne kunder se dem i virkeligheden

Har brugt dinero som min rette snor så jeg var sikker på jeg huskede alt hvad der er købt og solgt.
Jeg spurgte blot for at forstå tanken bag! :)

Men opsummeret.
Hvis jeg sætter 10.000 ind på min nye nem firmakonti og både betaler fra denne og sætter penge ind på den samme konti når jeg modtager fra kunder burde det vel være til at overskue!

Jeg tror jeg vil forsøge at finde en der kan hjælpe mig korrekt igang med mit bogholderi så der ikke bliver rod i dette mens det stadig er nyt og der ikke er solgt det voldsomme .

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Jeg arbejder med bil ting så tanken med fælgene til egen bil var som en del af reklame, (da det de dem jeg sælger også) så kunne kunder se dem i virkeligheden
du skal ikke regne med at kunne ha fradrag for fælge til egen bil i enkeltmands som reklame selv om du sælger bilting - men det er noget en bogholder let hjælper med. Her er et par dygtige som er billige (mener ned til 500 kr om måneden )  Susan: - http://1264.dk/   og Tina  - http://www.dinonlinerevisor.dk/  og så er der også - www.agera.dk hvor du kan få tre gratis tilbyd 

Ja du kan sætte de 10.000 kr ind som privat indskud i mellemregning og så bogfører du helt normalt udgifter via bank. En bogholder kan let få det til at hænge sammen, men jo mere der er futtet rundt i det fra start, jo dyrere at rette op :)

venligst og god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for de gode svar!
Jeg tager fat i en af de 2
Og høre om de kunne hjælpe en i nød 👍

God aften

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)