Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domænenavn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for lidt hjælp/input til valg af domænenavn. Det er til en webshop som skal handle med produkter (mest mad) og specialiteter fra et bestemt land som ikke er Danmark. 

Shoppen vil i princippet henvende sig til en målgruppe som er spredt over det meste af verden. 

xxxonlinefood.com

xxxefood.com

xxxemarket.com

xxxonlinemarket.com

xxxeshopping.com

xxxemart.com

xxxonlinemart.com

xxxegrocery.com

xxxonlinegrocery.com

exxxfood.com

exxxmarket.com

exxxstore.com

xxx er det samme ord der går igen i alle navne. Jeg virkelig i tvivl om hvad der er bedst især med hensyn til seo.

nogle der gider komme med en kommentar eller input ?

mvh

jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg tror ikke der er noget entydigt svar på dit spørgsmål.

Det kommer helt an på hvad det er du forsøger at opbygge.1 site med mange varekategorier eller mange sites med få kategorier ? eller et mix?

Hvis du skal have domæne og SEO tanker til at gå op i en højere endhed, skal det være fordi folk søger på xxx. Men det ser for mig mere ud som om du leder efter et brand du vil bruge på tværs af alle domæner?

Mange hilsner

David

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Mange tak for dine tanker og svar. 

Jeg sidder selvfølgelig og tænker i opbygning af siden. Umiddelbart 1. site med (forholdsvis) mange varekategorier. Men det kan godt være det skal gøres på en anden måde. 

Folk vil søge på xxx det er jeg ret sikker på. Det jeg er meget i tvivl om er om jeg skal bruge online i midten af navnet eller et e i midten. måske et e foran navnet. jeg er i tvivl om hvad det betyder når folk søger.

mvh

jesper

Fra Hvidovre
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 32
Fra  Hittegods.dk Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt svært at kunne give værdifulde forslag uden et tidliggjort produkt. Og så skal det siges at alt forbundet med ''xxx'' ville sikkert blive betragtet i forbindelse med ''seksuel emner''. Hvis det er det du vil brande dine produkter med, er det fair nok, ellers ville jeg ikke tro det er et godt indgangsvinkel til branding...

mvh Chris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal lægge vægt på at finde et domæne der giver mening for din forretning.
Så længe du ikke har et brand der skaber synergi mellem dine sites har det ingen betydning.

Skal du hande med møbler er det godt at have møbler som del af domænet. Men om der står davids-moebler.dk eller moebler.dk vil jeg ikke mene gør nogen forskel rent SEO mæssigt.
Det kan til gengæld være at det giver betydning i forhold til besøgenes opfattelse af dit site.

Jeg ville hellere bruge kræfter på at lave 1 site med masser af godt content frem for 20 sites med ringe content.
Og lad for Guds skyld være med at lave 20 sites med 20 forskellige domæner, der bare peger på samme content. Det er no go!

Men hvad skal du handle med og hvad er dine overvejelser sådan mere konkret?

Mange hilsner

David

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres var David og Chris.

Det har absolut ikke noget med seksuelle emner at gøre. Jeg kunne ligeså godt have skrevt YYY eller noget andet. Kan godt se den kan misforstås med 3 x X.

Jeg er meget enig i dine betragtninger David. Jeg er ikke ret rutineret i e-handel men syntes det er sjovt at lære om det ved at gøre så meget arbejde som muligt selv, og jeg har ikke nogen deadline hængende. 

Ideen er at handle med specialiteter (mest mad) fra et land i asien (ikke Thailand). Forskellen fra de nuværende som der iøvrigt ikke er super mange af, men nogle er der selvfølgelig, er at jeg vil drive shoppen derude fra for derved at spare import og lageromkostninger. Til gengæld er der udfordringer med fragt m.m.

Målgruppen er alle de mange af landets borgere der bor og arbejder rundt omkring i verden så siden skal være på engelsk.

Men i første omgang syntes jeg det er vigtigt at finde det rigtig domænenavn. 

Håber det uddyber det lidt og i måske har nogle flere input. Tak.

mvh

jesper

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)