Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til investering i udenlandske solceller

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg går med ideen om at investere i en udenlandsk solcellpark hvor der er garanteret et afkast på 10% årligt, hensigten er at gøre det for lånte penge, men hertil har jeg nogle spørgsmål.

1. Er det muligt at låne en million med selve projektet som sikkerhed?

2. Hvilket lån skal man tage?

3. Jeg er klar over at man kan benytte nogle fradrag når man er investor i en sådan park. Hvilke fradrag er der tale om?

Tak på forhånd :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Kort sagt, så tror jeg ikke på det. 

Hvis alle kunne låne en million, med 100.000 kr / årligt afkast - så ville alle gøre det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

helt enig med Jannik - Der må ligge et eller andet problematisk omkring GARANTERET 10% afkast - Pensionskasser - investeringsforeninger og private ville overtegne sådanne garanterede lån. Hold det op mod f.eks. dansk statsobligation på ca 0% eller udenlandske på lidt mere men også så ofte med lidt mindre sikkerhed - 

Garanteret 10% er i mine øjne ikke muligt at få 2015. Derimod - hvis du skal låne 1 mio selv til det, så kan en bank eller investor meget vel tænkes at ville ha noget der minder om samme 10% i rente mindst

træd forsigtigt her

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Thesound:


1. Er det muligt at låne en million med selve projektet som sikkerhed?

2. Hvilket lån skal man tage?

Spørg i banken om de vil acceptere at du stiller et projekt/investering i sikkerhed for et lån hos dem.

Der er ikke noget i lovgivningen som forhindrer at du stiller det som sikkerhed, men spørgsmålet er om banken opfatter et sådant projekt/investering som tilstrækkelig sikkerhed for et lån.

 

I forhold til hvilket lån, jamen så er det jo et relativt subjektivt spørgsmål. Eneste sikre fællesnævner må være at forhandle en så lav rente som muligt.

Med eller uden afdrag, må jo lidt afhænge af hvordan af det garanterede afkast er skruet sammen! får du de 10 % udbetalt hvert år, så er likviditeten måske til afdrag. Er de 10 % akkumuleret skal det måske være afdragsfrit.

Synes uanset hvad du skal lave et likviditetsbudget, som viser betalingsstrømmene fra investeringen. Det gør det måske nemmere at vælge hvilket lån der skal vælges.

Thesound:

3. Jeg er klar over at man kan benytte nogle fradrag når man er investor i en sådan park. Hvilke fradrag er der tale om?

De fradrag som der henvises til er formentlig retten til at foretage afskrivninger. Hvis du investerer personligt, kan der afskrives med op til 25 % årligt. Dermed får du lidt firkantet sagt, et skattemæssigt underskud af din investering (i hvert fald de første år) som kan modregnes i din indkomst.

 

Uanset hvad, så vil jeg helt klart opfordre dig til at bringe en revisor med ind over denne investering som kan beregne økonomien i din investering, såvel skattemæssigt som likviditetsmæssig.

Og til sidst (hvis jeg skulle give et råd) ville jeg forhold mig meget kritisk til de risici du påtager dig. For det første 10 % i garanteret afkast!, det lyder simpelthen for godt til at være sandt, der må være noget med småt som bevirker garantien ikke er helt så sikker. Få afklaret hvor stor sikkerhed der gives for det afkast! I forlængelse heraf, så tænk på at selv om du lykkedes med at overbevise banken om du kan stille projektet som sikkerhed, så er det stadig dig selv der skal betale lånet tilbage!

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil anbefale dig at tage fat i Jesper Sedinius fra 360wealth.dk/ Han er uvildig rådgiver i investering i solcelleparker. 

De 10 % afkast er sandsynligvis udfra en beregning, hvor man antager du betaler topskat og med investeringen kan fjerne topskatten. 

Morten Refsgaard

www.Bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning.

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Refsgaard:

Han er uvildig rådgiver i investering i solcelleparker. 

Hej Morten,

Nu kendte jeg ikke den rådgiver. Men du skriver han er uvildig ? hvordan hænger det sammen med de på hjemmesiden skriver de modtager honorar fra udbyderen ?

 

I min ordbog, modtager en uvildig rådgiver ikke honorar fra andre end den der modtager rådgivningen. Ellers ville jeg da kunne få øje på en potentiel interessekonflikt.

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Du har en pointe.

Lad mig starte med at sige, at jeg har ingen interesse i 360wealth eller brugen af deres rådgivning. Rådet var alene ud fra en personlig erfaring. Som du selv skriver modtager han honorar fra udbyderne og det er derfor han kan rådgive dig eller andre gratis. 

360wealth laver en rating af solceller og vindmølle projekter ud fra objektive kriterier og kommer med deres anbefaling ud fra dem og kundens økonomi. Jeg kan kun sige, at jeg har oplevet rådgivningen som "uvildig" og det skyldes måske at 360wealth har aftaler med de fleste udbyder og derfor ikke har en interesse i at henvise til den ene udbyder fremfor den anden.

Men ja, jeg er enig i din fortolkning af uvildig, så mit ordvalg var måske ikke helt korrekt, beklager. 

Morten

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)