Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gælder en rolldown menu som link?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg håber der er nogen som kan svare på dette spørgsmål.

Jeg har den samme hovedmenu på alle mine sider, som virker som en rolldown-menu, når man føre musen henover overskrifterne (som man selvfølgelig også kan klikke på for at kunne se alle varerne under den enkelte kategori). På rolldown menuen kan man se de specifikke emner under hovedproduktet.

Jeg vil så gerne høre om det både er selve overskiften OG ordene i rolldown menuen, som tæller som link eller om det kun er overskriften.

Jeg har webshoppen på shopify, og jeg har skrevet en tekst, selvfølgelig pga SEO, på forsiden, hvor jeg linker til de mest vigtige sider. Jeg vil derfor gerne undgå at der er flere link til samme side fra samme url, for at google ikke skal se det sammen overdrevent linkin.

F.eks. kan overskriften i menuen være "Slips", hvor rolldown menuen viser "Sorte slips". Er det så for meget hvis jeg i en tekst ,længere nede, linker på ordet "Sorte slips"? For det kommer vel fra samme url.

Mvh. Kim

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim N:
Jeg vil så gerne høre om det både er selve overskiften OG ordene i rolldown menuen, som tæller som link eller om det kun er overskriften.

Det kommer helt an på hvordan den menu er programmeret og hvilket output den giver. Dertil må man se den konkrete shop for at kunne give et svar.

Men om det så giver nogen mening at prøve at "skjule" menu-links fra google, som jo alligevel er på alle de øvrige sider på websitet (hvor jeg formoder du gerne vil have at google ser dem og følger dem) - det er jo så spørgsmålet om det er en god idé. Umiddelbart ville jeg ikke være fortaler for det, men det kommer nok helt an på dit konkrete websites sammensætning.

Jeg tror i højere grad du skal fokusere på i hvilken rækkefølge og hvorhenne dine links er placeret - det første link i html-koden til en side vil normalt være det der tæller. Jeg ved dog ikke om google i visse tilfælde nu om dage med mere avanceret designs nødvendigvis medtæller faste menu-links i den sammenhæng.

At du får nogen ekstra få links på en side kan jeg dog ikke se det store problem i som sådan. Hvis du har eksempelvis allerede 40 links på din forside, og du så tilføjer et par links yderligere, det er jo ikke den store forskel.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)