Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagpengemodtager på vej som selvstændig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Højbjerg
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er...

Jeg er en af de mange som desværre går ledig og er dagpengemodtager.

Jeg vil rigtig gerne ud af den situation, så har designet noget børnetekstil interiør som jeg gerne vil have produceret.

Men hvordan fungere det med at få sendt samples hjem, når jeg ikke har et CVR nummer og ikke er import registreret?

Skal man betale import told af samples?

Jeg vil jo selvfølgelig gerne vente med, at CVR registrere mig, til jeg går i luften med mit projekt, så jeg ikke mister mine dagpenge.

Derudover er der nogle der kan anbefale nogle gode fragtmuligheder både fra Kina til Danmark og fra Tyrkiet til Danmark?

Mine produkter er f.eks. puslepuder og sengerande som har en stor volumen forhold til vægten.. Det har vel også noget at sige?

Jeg ser frem til, at høre fra jer.

Vh. Carina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som udgangspunkt må du ikke importere noget erhvervsmæssigt uden at ha CVR OG importregistrering - heller ikke som sådan samles. De vil være toldfrie - hvis de tydeligt er samples - ex stemplet - sample eller et eller andet der gør, de ikke er egnede til videresalg

Kan du ikke evt finde en herinde, som er importregistreret og kan tage dem hjem. Pas på - ikke overfor dagpenge at gøre noget ulovligt ved at være igang 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Carina Hansen:
Jeg vil jo selvfølgelig gerne vente med, at CVR registrere mig, til jeg går i luften med mit projekt, så jeg ikke mister mine dagpenge.

Jeg vil ligesom John også sige PAS PÅ!
Du bevæger dig på en farlig vej, hvis du - endda med navn og billede - fortæller os, at du er i fuld gang med at designe og fremstille produkter til salg og selvstændig virksomhed.

Dine tekniske spørgsmål kan jeg desværre ikke svare på. Kun advare dig om at drosle ned på dine aktiviteter - eller spørge din fagforening, om du kan arbejde selvstændigt i et eller andet omfang, mens du får dagpenge.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, havde lige skrevet en kommentar, men ved ikke hvor den blev af? Så prøver lige igen :)

Jeg vil bare lige skynde mig at sige, at i fuld gang kan man ikke kalde mig! Jeg har lige været på barsel, hvor jeg blev ramt af et "jeg-skal-til-at-være-mor-syndrom" og investrede i en symaskine. Da jeg er uddannet grafiker synes jeg, at det kunne være fedt at sy min egen puslepude, sengerand og sengetøj med mit eget print design på. Derfor sad jeg under barsel og lavede grafik, som jeg så gerne ville ha' printet over på noget stof.. Men efter jeg fandt ud af, at det var meget dyrt at få lavet i så lille en mængde, blev det desværre aldrig til noget! Nu et år senere, og jeg stadig ikke er kommet i arbejde, går jeg lidt med tanken, om man skulle prøve at få lavet en sample, for at se om det kunne have potentiale og om andre synes det er fint. For SÅ kunne jeg finde på at få det produceret og sælge det :) 

Måske jeg har formuleret mit spørgsmål forkert så, men det jeg egentlig bare ville høre var, om det er lovligt at få en sample hjem uden at være CVR og importregistreret, da jeg blot lige vil se og røre, inden jeg overhovedet tager et valg om jeg tør prøve det af...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)