Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt? vægtberegning

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
Jeg har udtænkt en ide, hvor man skal kunne regulere vægten af en ting, man skal kunne gøre det hurtigt og det må ikke flyde rundt, det skal være lige fordelt i hele bolden.
Jeg mangler en måde hvor på det her er muligt, det må gerne være sådan at man sætter bolden ind i et stativ, hvor den så får tilført ekstra vægt, det skal bare stadig være ligevægt over hele bolden.
Er det muligt?
På forhånd tak😊

Tilmeldt 22. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder ikke nemt. Må det ikke flyde rundt, skal det udenpå. Evt. vulkanisere ekstra gummi på ?

Tilmeldt 22. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det gør det nemlig ikke, havde tænkt at det skulle indeni.
Men tænkte man måske kunne gøre det med en eller anden form for luft?😊
Faktisk er det en styrketrænings vægt jeg vil lave, hvor man i stedet for at have 20 vægte i centret bare havde 1 hvor man så kunne regulere vægten

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kunne have en fleksibel beholder i midten, en form for "ballon", med mulighed for at påfylde væske eller en eller anden form for små kugler. Den kunne så være indkapslet i en eller anden form for skum og til sidst en yderskal. Men man vil jo nok skulle bruge en eller anden form for maskine eller pumpe til at påfylde det. Jeg ved ikke om den udlægning ville være praktisk anvendelig, men interesant ide du har da :)
Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Michaelnielsen97:
Faktisk er det en styrketrænings vægt jeg vil lave, hvor man i stedet for at have 20 vægte i centret bare havde 1 hvor man så kunne regulere vægten

Hej

Hmm. så bliver det virkelig svært. Håndvægte varierer jo fra 0,5 kg til rigtig mange kg. Hvis du forestiller dig en gummibold der skal veje 15 kg og som er fyldt med vand, så skal den have ca. 14 liter. Med selv den tungeste luftart taler vi om rigtig mange kubikmeter. Sjov og anderledes ide, men desværre nok umulig at gennemføre.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror muligvis også det vil blive problematisk at sælge ideen til fitnesscentre. Jeg tror det vil ende med at være noget dyrere end bare at anskaffe traditionelle vægte, plus at de nok vil have temmeligt meget nemmere ved at gå i stykker.
Tilmeldt 22. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ret vild med din måde at gøre det på! Det er meget fint hvis det er en maskine der gør det, det tror jeg ikke kan undgås. Men har du en idé til hvad man kunne fylde på? noget der er tungere end vand, uden det på nogen måde er farligt? :) kunne også være små kugler

Tilmeldt 22. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte at jeg lige ville se ideen an, om omkostningerne ville blive for høje. For gjorde de ikke det, ville det spare centrene for rigtig meget plads og rigtig meget rod, plus at man ville spare rygskader væk, hvor medlemmer ikke lufter vægte/vægtskiver rigtigt :)

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle metalkugler af en art ville nok kunne gøre det, men de bliver nok svære at få ud igen når først de er derinde :) en væske ville nok være ideel, men så bliver det nok svært at få det hele til at fylde mindre end en bade bold. Jeg tror den største svaghed ved ideen er at folk selv vil skulle påfylde og aftappe indholdet og risikoen for brugerfejl derved.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Giver det ikke mere mening at lave noget som blot producerer mere modstand/friktion el. lign.? Medmindre det altså skal være noget man løfter frit og ikke en del af en maskine...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)