Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigeste måde og få en arbejdsplads som ejer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad og sige jeg opretter mig en virksomhed, og får 10 ansatte.
Vi skal bruge noget plads, og jeg synes at det man kan finde til leje er fordyrt:

Kan jeg så godt købe en gård og bruge, 1/3 del af gården til erhverv, og 2/3 til privat.

Hvis dette kan lade sige gøre, skal jeg så selv betale af egen lomme privat, af gården selvom den bruges til erhverv,
Eller kan jeg trække fx. 1/3 det fra i skat?,

Eller vil jeg kunne købe hele gården som erhverv, så det hele kan trækkes fra, men stadigvæk kun bruge 1/3 til erhverv, og de 2/3 til privat, hvor man spiser, sover, chiller what ever :)

Jeg spørger da jeg ikke ved noget om det, og jeg håber på i kan gøre mig klogere ;)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

det skattetekniske kan jeg desværre ikke lige hjælpe dig så meget med. Men du spørger, om du kan købe f.eks. en gård og bruge 1/3 til erhverv.

Det kræver i hvert fald, at kommunen tillader (dit) erhverv på ejendommen.

Vi har selv købt en ejendom i et industrikvarter og både bor og arbejder det samme sted.

Men vi har et enkeltmandsfirma og jeg vil tro, at ejerformen også har betydning.

Jrg håber, der kommer nogle skattekyndige på banen :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
Kan jeg så godt købe en gård og bruge, 1/3 del af gården til erhverv, og 2/3 til privat.

Hvis dette kan lade sige gøre, skal jeg så selv betale af egen lomme privat, af gården selvom den bruges til erhverv,
Eller kan jeg trække fx. 1/3 det fra i skat?,

Først skal du overveje OM du hurtigt har behov for 10 ansatte og dermed om gårdkøbet afhænger af det.

Så skal du ikke regne med præcist svar herinde tror jeg - men betale en revisor for en times gennemgang - det skal der være råd til i forhold til at ville købe en gård med plads til 10 ansatte på 1/3 af pladsen og - med 10 ansatte i planerne.

Forholdet er, at du skal overveje mange ting. Du kunne ha gården ejet af et selskab og så selv bo privat til leje men det er generelt meget dyrt skattemæssigt at være boende i sit selskabs ejendom - eller du kunne eje selv - men så vil du være skattepligtigt af leje indtægten fra dit selskab og fidusen er jo ikke stor. Du vil altid kunne fratrække - i dit fald 1/3 af varme/el og ejendomsskat som hører til firmaet - men selve lejen er et skatteproblem. Det kan sagtens vise sig bedre, at ha bolig hos dig selv privat og en helt anden ejendom til de 10 ansatte

betal dig til en helt konkret løsning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)