Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver det problemer med kontrakter, hvis jeg ændrer firmanavn?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Allingåbro
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har forsøgt at finde tidligere svar på problemet men har ikke kunne finde noget helt lignende.

Jeg oprettede et enkeltmandsvirksomhed i juli 2014. Dengang valgte jeg et navn med mit efternavn og mit produkt. Nu har jeg fortrudt navnet da det er lidt misvisende når folk får det i et søgeresultat, da jeg kun sælger direkte til videreforarbejdning og ikke til privatkunder. Jeg vil derfor gerne ændre navnet, så det kan bruges til fremtidig markedsføring af nye produkter til direkte salg.

Men hvis jeg ændrer navnet, vil det så give problemer med diverse kontrakter; lejekontrakt, leverandøraftaler, låneaftaler, leasingkontrakter med videre? Eller følger det blot CVR nummeret? Kan jeg have to navne på et cvr nummer og så ændre navnet efterhånden som der laves nye kontrakter? Eller bruge to navne alt efter hvilke forretninger jeg laver?

Håber i kan hjælpe 

Mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det burde det ikke - så længe det er samme CVR.

Men navnet på virksomheden behøver jo ikke at være det samme som på dine aktiviteter. Derudover kan du have bi-navne tilknyttet til din virksomhed, hvis du f.eks. har flere aktiviteter i virksomheden eller lign.

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Fra Allingåbro
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak. Så måske kan jeg ændre det nuværende til et bi-navn og så lave et nyt som firmanavn. Jeg må en tur på webreg og læse mig igennem det igen. Jeg skal muligvis lave en ny kontrakt på tirsdag så det kunne være fint at have ændret det inden. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)