Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

løn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er blevet tilbudt arbejde gennem en anden selv stædig hvis jeg får moms nr

Lønnen er 250 kr + moms

Er det oki. Han stiller bil mm til

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

det svarer vel til 175 -185 hvis du var ansat max - og det må du så afgøre. OM det overhovedet er korrekt - at fakture hvis du ikke har andre du arbejder for, er meget tvivlsomt og det kan godt være dyrt skattemæssigt hvis du tages i det - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html og læg specielt her mærke til link til Bent zimmermann fra tidl. amino diskussion - revisor som peget på risiko for tripple beskatning - mindre farligt hvis personlig virksomhed dog

Den med stiller bil til rådighed kan givet også gi problem - hvis det er en hvidplade og du bare har den med hjem - hvordan vil I så forholde jer til fri bil - som du vil skulle beskattes af og ikke kan omgå ved som ansat at fakturere med moms

for ikke at ryge i problemer ville jeg ofre en revisor der gennemgår den kontrakt i laver - og be denne tage stilling til det hele, og specielt:

Er det her risiko for at skat kan give problemer for mig - eller kun for det firma der betaler mig - hvis skat ser det som ansættelsesforhold

og

hvordan forholder jeg mig til at ham jeg fakturer- stiller bil til rådighed - med fokus både på hvis det er hvidpladebil - og hvis det er gul eller papegøjeplade

Selve lønnen er jo ikke prangende, da du jo selv sikkert skal betale ferier og måske sygdom og ikke har ansættelsesbeskyttelse og måske lidt omkostninger ved at drive et firma trods alt - jeg ville nu nok hellere bare være timelønnet med 220 kr i timen og så er der til feriepenge op til de 250 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)