Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At blive forhandler - realistisk?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

I mit daglige arbejde, er jeg faldet over nogle varer, som jeg VED vil kunne sælge rigtig godt i andre lande. Det er et stort dansk brand, som sælger stort i skandinavien. Jeg har dog en tilknytning til østeuropa, som jeg gerne vil benytte til at sælge deres produkter. Jeg ved det her er meget skarpt sat op, men jeg ser to scenarier:

- Østeuropa er ikke nemt, så hvis de kan sælge en masse produkter, uden at skulle engagere sig, hvorfor så ikke indgå en eksklusiv forhandler aftale med mig? Jeg køber til indkøbspris og sælger videre til almindelig markedspris - jeg tjener profitten der i mellem.

- Hvis de, ligesom jeg, fornemmer et positivt marked i de lande, hvorfor skulle de så indgå en aftale med mig? Så kan de vel lige så godt engagere sig på egen hånd.

Er der nogen af jer herinde, som tænker NEJ, det kan ikke lade sig gøre? Eller sidder der nogen og tænker "årk ja, der findes masser af den slags aftaler"? I så fald vil jeg gerne høre kort om de konstruktioner I kender, og evt argumenter for og imod.

Tak.

/ Katrine

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)