Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting af B2B PaaS

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Det gælder altid on at finde hosting til billige penge som har høj oppe tid.

Men et par ekstra ting du bør være Obs på:

1. Backup. Hvad er inkluderet. Og hvor ofte.
2. De rene cloud læsninger er gode til at skalere. Men der er forskel på om du skal skalere op/ned i forhold til hukommelse eller diskplads. Oftest er diskplads relativt dyrt i cloud verden i forhold til dedikerede servere. Så alt efter hvad dit site skal kunne bør du have dette aspekt med.
3. Amazon, rackspace og azure er alle store pålidelige services. Men du betaler også for at ligge hos dem. De gør deres priser op i tid (timer), diskplads og trafik ind/ud.
Til at starte med vil jeg anbefale dig at få plads på en lille billig server du selv (dine udviklere kan administrere) og når i kender til behovet derefter lægge det over på en egentlig driftplatform.
Personligt har jeg været meget glad for DigitalOcean.com som leverer stabile Linux servere. Men de er ikke så nemme at skalere op/ned som Eks rackspace.

Mange hilsner

David

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

David Ruben Karpantschof:


Det gælder altid on at finde hosting til billige penge som har høj oppe tid.

Det gælder vel om at finde en hosting udbyder med høj oppetid som lever op til ens krav - indenfor ens budget - så det handler vel ikke om 'billige penge'?

David Ruben Karpantschof:


Personligt har jeg været meget glad for DigitalOcean.com som leverer stabile Linux servere. Men de er ikke så nemme at skalere op/ned som Eks rackspace.

Problemet er jo også at DO, Linode og Vultr bruger Local storage i deres platforme - dvs, ingen SAN/NAS - dette betyder hvis din hypervisor dør, så er du fucked.

Så det kan godt være rackspace eller andre koster lidt mere, men oftest ligger der også et bedre setup bagved - nu er DO hovedsagligt henvendt til udviklere (Som de selv beskriver dem som).

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Greve:
Umiddelbart peger tingene dog i retning af en kombination af Ruby og ASP.NET, medmindre der opdages nogle relevante komplikationer i denne kombination.

Ruby og ASP.Net er en meget usædvanlig kombination at starte en ny løsning med. Fordi de er meget overlappende dvs. du vil kunne bygge hele løsningen i enten Ruby eller ASP.Net. Jeg ville klart anbefale jer, at lave jeres teknologi valg så simpelt som muligt, og derfor enten vælge Ruby eller ASP.Net.

En af de problemer I kan risikerer at løbe ind i er at det bliver både svært og dyrt for at skaffe udviklere til at arbejde på jeres. I dag er det relativt svært at finde gode udviklere, det bliver sværere og dyrere hvis det de skal kunne ASP.Net, og hvis de skal kunne både Ruby bliver det stort set umuligt.

Et andet problem er at Ruby har det bedst på en Linux kværn og ASP.Net har det bedst på en Windows kværn, hvilket kan betyde at I enten skal gå på kompromis med kvaliteten eller betale for to maskiner hvor en kunne havde været nok.

Derudover kommer den øgede kompleksitet i fejlfinding, performance problemer pga. at der skal snakkes med et ekstra lag etc.

Medmindre dem der skal udvikle jeres løsning, har en virkeligt, virkeligt, virkeligt god grund til at sprede sig over to teknologier, så ville jeg i jeres sted insisterer på at man kun brugte den ene teknologi.

Simon Greve:
Jeg vil naturligvis foretrække en løsning som kan skaleres efter behovet af antal tilknyttede brugere på systemet kombineret med et userforecast. 

Det kan godt betale sig, at lade vær med at tænke for langt (selvom det er sjovt), i min erfaring kan det betale sig at fokusere på at tjene den første million, så kommer de næste så meget lettere :-)

Det er selvfølgeligt svært at sige hvor stor en del af jeres omkostninger hosting bliver, men generelt for Saas løsninger, så spiller hosting prisen en mindre rolle, og kan altid formindskes når man får brugere nok. De store omkostninger er typisk udvikling og markedsføring.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, 

Ja jeg er enig med Lundsby, det lyder som en meget mærkelig kombination. 

Du er velkommen til at smide mig en mail, med detaljerne om dit projekt - så skal jeg nok give dig mit besyv på hvad du skal være vågen overfor - jeg kan forestille mig du ikke vil ud med alle detaljerne i udefra kommende forum. 

Lucas - Ja - Rackspace kan måske godt virke mere professionelle. Men jeg har rigtig dårlig erfaring med dem her på det sidste, hvor alt er gået galt for dem på min konto med cloud server + load balancer - og helt ærligt, så har det taget dem alt for lang tid - at løse ustabilitets problemer. 

Digitalocean, hvis deres skulle gå ned, så har de jo stadig deres separate backup man tilkøber for 20% af serverens pris - og de dump ligger mig bekendt på Amazon's cloud. Derfor er det sgu helt ærligt - GOOD VALUE FOR MONEY. 

Ellers hvis man vil have prisbilligt, PRO udstyr, så kan man jo altid tage OVH... https://www.ovh.co.uk/dedicated_servers/enterprise/

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:

Lucas - Ja - Rackspace kan måske godt virke mere professionelle. Men jeg har rigtig dårlig erfaring med dem her på det sidste, hvor alt er gået galt for dem på min konto med cloud server + load balancer - og helt ærligt, så har det taget dem alt for lang tid - at løse ustabilitets problemer. 

Kan godt være :) - men nu snakker jeg rent hardware, så får du et mere redundant setup i forhold til DO. Har arbejdet med store og små løsninger på Rackspace - har endnu ikke haft nogen problemer, og de har generelt gjort hvad jeg har bedt dem om. Til tiden - hver gang.

Jannik Hansen:

Digitalocean, hvis deres skulle gå ned, så har de jo stadig deres separate backup man tilkøber for 20% af serverens pris - og de dump ligger mig bekendt på Amazon's cloud. Derfor er det sgu helt ærligt - GOOD VALUE FOR MONEY. 

Nu tager DO ikke engang backup 1 gang om dagen - det er ikke så smart hvis man køre production servere som er meget kritiske - de gøre et simpelt raid på deres maskiner - har ingen failover - så man skal bygge det selv, så ja - måske good value for money, det kommer an på hvad behov man har. En budget hosting udbyder kan altid være good value for money Smile

Men stadig - folk skal bare vide at DO har kun single machine hypervisors, så man kan ikke forvente højere oppetid hos dem, end hos en anden som køre med local disks og ikke blive grebet af det der "Cloud" ord som de bruger ret ofte Big Smile

Siger ikke DO er dårligt - jeg ville personligt bare ikke bruge det på production environments fordi det er som de skriver: "Built for developers" - du har den redundans du forventer som udvikler - ikke i et production miljø.

Men når det er sagt - hvis man leder efter en solid løsning, tager man som minimum 2 udbydere, for redundans - og sørger for at begge udbydere har en slat de laver peering med. Det er ihvertfald det jeg ville gøre hvis jeg skulle hoste et rigtigt HA miljø - stoler simpelthen ikke på en enkelt udbyder - uanset hvem det er Stick out tongue

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke uenig i dit syndspunkt med DO, dog vil jeg sige at et setup med DO spejlede servere i London og Amstradam, via Rsync og MySQL Clone - fungere temmeligt stabilt i mit eget setup, på et halv kritisk set up. 

Jeg er nok også lidt ekstra positiv når DO svare på support beskeder 5-7 min efter, på alle tider af døgnet - og Rackspace UK, skal man være glad for hvis man kan få to svar på en dag. 

Derudover, har jeg til gode at se ustablitet eller nedetid hos DO. Hvor jeg har været uheldig en del gange med Rackspace på de sidste 2 mdr. 

Har været kunde hos Rackspace siden 2009, og før det hos det gamle Slicehost, som de åd. Og prøvede DO for et par år siden. 

Men kort sagt, DO levere meget for pengene. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt Amazon Web Services i omkring 2 år nu, og er virkelig tilfreds. Priserne er lave, jeg har fået super 1-1 træning og rådgivning, og har ikke oplevet nogen nedetid endnu. 

Min eneste bekymring er måske, at jeg udvikler mine platforme baseret på deres SDKs, så hvis de vælger at nedlægge services, kan jeg komme i klemme. Jeg forsøger dog at tage højde for det i min kode. 

De er rimeligt godt med på de nyeste teknologier, hvilket er vigtigt for mig, da jeg gerne vil arbejde med bleeding edge teknologier.

Mvh Carsten

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte helt at skrive det i går, men pt. er Microsoft super opsætte på at få Saas startups til at bruge Azure (deres cloud-computing produkt).

Derfor har de lavet BizSpark http://www.microsoft.com/bizspark/ hvor de giver gratis hosting og software til startups.

Hvis jeg var i dine sko, med de info der er i tråden, ville jeg helt klart tilmelde mig BizSpark og bruge Azure til at hoste løsningen.

Nogle ville måske være bange for at binde sig for meget til Azure, men personligt ville jeg i start-fasen af virksomhedensliv være fuldstændigt ligeglad, jeg ville bruge hvad end teknologier, der hurtigst muligt tillod virksomheden at generer penge.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

eg glemte helt at skrive det i går, men pt. er Microsoft super opsætte på at få Saas startups til at bruge Azure (deres cloud-computing produkt).

Derfor har de lavet BizSpark http://www.microsoft.com/bizspark/ hvor de giver gratis hosting og software til startups.

Tak for input allesammen! Rigtigt brugbar info, og fedt at i gider give jer tid til det! :-) 

Mht. Ruby/ASP.NET undrede jeg mig også - så jeg vendte den lige med programmørerne, og de det så mente, var at det skulle være ENTEN Ruby eller ASP.NET, så nu er jeg også selv mere rolig. Tænkte bare at der måtte være en grund til det - men man skal somregel høre på, hvad folk mener og ikke hvad de siger :-)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)