Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde nægter at betale

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

En incassovarsel er bare et brev, hvori du skriver, at såfremt dit tilgodehavende ikke betales vil du uden yderligere varsel overdraget det til en advokat eller et incassobureau at inddrive kravet via rettens ved. Dette medfører så flere omkostninger for hende, idet hun skal betale dine omkostninger hermed (advokat mv). Risikoen er selvfølgelig, at hun ikke kan betale, så ender omkostningerne hos dig selv

Incassoskrivelse mv. : http://www.amino.dk/blogs/toejner/archive/2013/01/21/s-229-dan-f-229-r-du-kradset-dine-penge-ind.aspx

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mmat:
Kan jeg også gøre det når det er en B2B kunde?

Ja, det kan du sagtens, det gælder både virksomhed og private. Du skal bare huske at skrive nøjagtig virksomhedsnavn på. Er det fx en enkeltmandsvirksomhed skal du huske at skrive virksomhedsnavn / Ved XXXXX

Ellers får du den retur. Jeg plejer at slå dem op på CVR og kopierer derfra så det bliver HELT korrekt.

Natasha

 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:
Jeg plejer at slå dem op på CVR og kopierer derfra så det bliver HELT korrekt.

Enig det er meget vigtigt!

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær lige opmærksom på, at betalingspåkrav som Natasha foreslår er beregnet til der, hvor der ikke er uenighed om handlen.

Men du skriver selv, at køberen nu ikke er enig i kvaliteten mere, og dermed er i vel ikke enige om handlen.

Hun mener vel at hun har fået for ringe kvalitet i forhold til prisen, og du det modsatte. Hvis det er tilfældet er betalingspåkrav ikke egnet, med mindre da hun bliver så bange, at hun bare betaler. Smile Men bestrider hun kvaliteten overfor fogedretten kan de ikke gøre mere, da der så skal føres et civilt søgsmål (retssag).

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)