Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde nægter at betale

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en virksomhed som sælger et produkt b2b.

Produktet er af høj kvalitet men det kan man ikke se ved det blotte øje. Nogle gange giver vi derfor vores kunder en 30dages kredit til så de kan teste produktet og sige god for kvaliteten.

Det gjorde jeg så også ved dem her kunde og efter en måned var hun fuldt ud tilfreds med produktet. Sender derfor en faktura, hvor hun ikke betaler. 1 måned efter fakturaen er afsendt hører jeg fra hende (da jeg ringer til hende) og nu synes hun alligevel ikke at kvaliteten er god, så hun gider ikke at betale.

Jeg ved at min kvalitet er 100% i orden og hun har sagt god for den allerede en gang. 

Hvad skal jeg gøre for at få mine penge?

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun har vel en fortrydelsesret på 14 dage, hvis kvaliteten ikke er i orden. Hvis du har en skriftlig aftale med hende, som kan fremvises som bevismateriale har du retten på din side, og hun må derfor punge ud. 

Lad mig forstå det såden.

1.1 Du afsender produktet

1.2 Hun er fuldt tilfreds, faktura sendes.

1.3 Du kontakter hende.

Det forgår altså over 3 måneder? 

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Var Martin Thorborg iøvrigt ikke udsat for noget af det samme? 

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Njah. Ved ikke om man kan sammenligne et fysisk produkt kontra en VIP status. De taber jo ikke penge ved at han har haft VIP status i 2 måneder, men man taber jo penge direkte hvis ikke at betale for et produkt, det er vel i realiteten tyveri?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasJ:
Hun har vel en fortrydelsesret på 14 dage

Nu er der altså ingen regler om at B2B kunder skal have 14 dages reklamationsret.  Man kan altså ikke bare som kunde nægte at betale en være som man har fået leveret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hej hvis du alligevel er ligeglad med, om den pågældende kunde kommer tilbage, hvad jeg går ud fra, at du er, kan du jo true hende med dårlig TrustPilot anmeldelse og hvis hun er ligeglad med den trussel, synes jeg du skal oprette hende derinde og så først slette hendes dårlige anmeldelse, når hun betaler.

Det kunne hjælpe dig....jeg har brugt det en gang og det hjalp :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Sælgeriet

Det er dælme en uprofessionel måde at behandle kunder på! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja måske, og det var også som privatperson jeg gjorde det, eftersom et firma havde ødelagt min Gucci taske til flere tusinde kr og nægtede at refundere mine penge. Længere historie.

Har faktisk aldrig selv benyttet det i firmaregi...har faktisk heller ikke prøvet, at kunder ikke betaler, så måske du selv har gjort noget galt, siden de ikke vil betale dig.

Kender jo heller ikke dit produkt om det er et fysisk produkt eller en tjeneste.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Formoder ikke du har en samhandelskontrakt eller andet med kunden? Er der i transaktionen en indkøbsordre, bekræftelse eller andet der beskriver leverings tidspunkt/sted? Lidt afhængig af hvad i har aftalt med levering bør risikoen være overgået til din kunde da du har sendt varen. (overgivet til fragtfører) Har din kunde haft varen i en måned er alle former for hændelig undergang, mangler, kvalitet tilsidesat for hende som argument. Hvis du vælger en omgang jura trækkeri står du stærkt. (udfra den meget sparsomme info du er kommet med her) 

Men, men men. Har du undersøgt lidt nærmere hvorfor kunden pludselig ikke finder dit produkt kvalitetsmæssigt i orden? Har hun muligvis likviditetsproblemer, mistet en ordre hvor dit produkt indgår i eller noget helt tredje. Jeg vil til enhver tid anbefale den åbne dialog med hende og muligvis finde en fælles løsning (ratebetaling, modydelse, etc etc) fremfor den tunge trælse købelov. Det kunne jo være hun igen bliver en potentiel kunde en dag?

Nå, det blev lidt længere end normalt på en lørdag formiddag. Al held og lykke, og husk nu at kunder er en pain in the ass men de er relativt vigtige for din virksomhed :)

/Martin 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle sammen!

Der er ingen samarbejdekontrakt lige pt- da vi først plejer at lave den når kunden har prøvet produktet og sagt god for det.

Der er som sagt intet galt med min produkt og hun har sagt god for den allerede en gang. Jeg tror egentlig bare hun har ombestemt sig og hun kan være noget så spydig i sine udtalelser. Det var hun allerede fra dag 1 vi kontaktede hende, så skulle nok have lugtet lunten lidt, men ja sket er sket ;)

Jeg har på ingen måde lyst til at have hende fortsat som kunde- jeg vil bare gerne have mine penge. Det drejer som om små 4000kr. 

Jeg tror lidt at hun tror at med sin "hårde overflade" så kan hun slippe for at betale og det kan jeg simpelthen ikke acceptere.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)