Jeg har en virksomhed som sælger et produkt b2b. Produktet er af høj kvalitet men det kan man ikke se ved det blotte øje. Nogle gange giver vi derfor vores kunder en 30dages kredit til så de kan teste produktet og sige god for kvaliteten. Det gjorde jeg så også ved dem her kunde og efter en måned var hun fuldt ud tilfreds med produktet. Sender derfor en faktura, hvor hun ikke betaler. 1 måned efter fakturaen er afsendt hører jeg fra hende (da jeg ringer til hende) og nu synes hun alligevel ikke at kvaliteten er god, så hun gider ikke at betale. Jeg ved at min kvalitet er 100% i orden og hun har sagt god for den allerede en gang. Hvad skal jeg gøre for at få mine penge? |
Hun har vel en fortrydelsesret på 14 dage, hvis kvaliteten ikke er i orden. Hvis du har en skriftlig aftale med hende, som kan fremvises som bevismateriale har du retten på din side, og hun må derfor punge ud.
Lad mig forstå det såden.
1.1 Du afsender produktet
1.2 Hun er fuldt tilfreds, faktura sendes.
1.3 Du kontakter hende.
Det forgår altså over 3 måneder?