Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Fra  Sportez Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er ved ikke om jeg skal stifte min virksomhed..

Skal jeg sælge mine vare indtil jeg har en omsætning på 50.000 også derefter stifte den? eller bare stifte den fra start?

Fordele og ulemper?

I såfald, hvis jeg skulle stifte den nu? hvilken virksomhedform skal så jeg vælge?

Jeg har i øjeblikket et parti af vare som står klar til at sælges, men har ikke en egenkapital på 50.000.

Så det står mellem at stifte virksomheden til IVS eller enkeltmandsvirksomhed, korrekt?

Hilsen: 18 årige Lennart :D

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

lennarts1414:

Skal jeg sælge mine vare indtil jeg har en omsætning på 50.000 også derefter stifte den? eller bare stifte den fra start?

Fordele og ulemper?

Du SKAL momsregistrere dig så snart du kan forudse, at du kommer op over 50.000 i oms på 12 lbd måneder, eller kan du få moms af beløb inden

Hvis du ikke mener at komme over de 50 t på en 12 mdr periode og du sælger til private og måske ydelser hvor du ikke har varekøb, så bliver du jo momsen billigere for dem indtil registrering - er det til firmaer der selv har moms har det ikke betydning. til gengæld skal du så pludseligt øge din pris inkl moms mod private med 25% når du registrerer og det er ikke fedt

lennarts1414:

I såfald, hvis jeg skulle stifte den nu? hvilken virksomhedform skal så jeg vælge?

Jeg har i øjeblikket et parti af vare som står klar til at sælges, men har ikke en egenkapital på 50.000.

Så det står mellem at stifte virksomheden til IVS eller enkeltmandsvirksomhed, korrekt?

Så skal du vælge IVS eller enkeltmands. Har du risiko af betydning du ikke kan aftale dig ud af, så kan IVS være fint, ellers er enkeltmands enklere og med færre faste omkostninger som du kan se her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)