Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og salg af en varer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Truebit media Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

nu skal jeg lige have noget hjælp.

Jeg er blevet oprettet ved eet da jeg gerne vil sælge lidt hardware ved siden af mit konsulent arbejde. 
For at tage et eksempel så har jeg fundet en Apple iPad Air WiFi 16G Silver hos eet og der står at den koster 2.648,00 ekskl moms. Jeg har så fundet den hos Computer city til 2.499,00 som jeg går ud fra er inkl moms det det er rettet mod private.

Jeg ser ikke rigtig hvordan der skulle kunne tjenes nogen penge hvis jeg købte den hos eet for at sælge den videre.
Har jeg forstået alt det med moms forkert ?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

næh hvis eet prisen er ex moms så kan du jo ikke sælge den for 2499 incl moms den er klar nok. Hvad får dig til at tro du kan konkurrere med computer city - el giganten og de store med kæmpe indkøb?

Det ville være billige for dig at købe den i computer city helt enkelt da der jo er ca 500 kr moms med i deres pris så det er ca 2000 mod 2648 den går jo ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Truebit media Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

tak for svaret, det er nu heller ikke fordi jeg vil konkurrere med de store men det undrede mig bare at de var billigere end eet når eet's pris er ekskl moms.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunzmathiesen:
Jeg ser ikke rigtig hvordan der skulle kunne tjenes nogen penge hvis jeg købte den hos eet for at sælge den videre.

 

Der er jo ingen der siger at du skal kunne tjene penge på det.  Hardwaremarkedet er kun for de store spillere der kan aftage mange hundrede/ tusinde enheder.  Men generelt er det et marked med en meget lille avence 1 - 5 % som de fleste ikke vil kunne leve af.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan gøre 2 ting købe dyrt og sælge med næsten ingen fortjeneste.

Eller du kan sige til kunden at den kan købes i elgiganten eller computercity til x pris. Du vil gerne købe den for dem eller de kan selv købe den. Hvis du skal gøre det koster det x kr i time pris og x time pris i opsætning.

Kender en som havde mange kunder i Glostrup området. Han lavede et tilbud på en varer på 3500 kunden ringede at den kunne han købe i computer city til 2500. Det var ok med ham kunden kunne bare ringe når den var på lager. Dermed kunne han fakturer alt og hvis der var noget som drillede så var det kundens ansvar. Så mange gange kunne han tjene 250 på et produkt. Men kunden forventede også at den så var opsat og virkede. Nu kunne han sende en regning på 2 timer konsulent ydelse af x kr eks 800 ja det giver 1600 kontra en fortjeneste på 250 kr.

Hvem er den kloge ?

Og du man jo altid sige at den højer pris er fordi man er et lille firma. Men du kan jo også få rabat hos EET hvis du køber stort ind.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)