Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på Apple Developer Program

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har lige genbestilt min iOS Developer Program (licens til udvikling på Apple's enheder). Jeg undrer mig nu over hvordan jeg skal registrere dette. Førhen har der været irsk moms på, men nu er det vidst dansk 25% moms på invoice'en. Jeg har købt det i mit eget navn, men jeg har en enkeltmandsvirksomhed.

Når jeg prøver at registrere det i Dinero, så forslår den (umiddelbart rigtigt nok) at det er ydelseskøb fra EU, men at der så ikke er noget moms på. Det passer jo ikke; det står direkte på regningen. Hvordan bør jeg håndtere det her?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har højst sandsynligt glemt at indtaste dit CVR nr inden da? Ellers har de måske ikke kunne validere dit momsnummer som gyldigt. 

Årsagen til at det pludseligt er dansk moms, er pga de nye momsregler omkring salg til EU lande, fra EU lande - hvor man nu bruger lokale momssatser på en række områder, deriblandt online ydelser. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

drdaz:

Hejsa

Jeg har lige genbestilt min iOS Developer Program (licens til udvikling på Apple's enheder). Jeg undrer mig nu over hvordan jeg skal registrere dette. Førhen har der været irsk moms på, men nu er det vidst dansk 25% moms på invoice'en. Jeg har købt det i mit eget navn, men jeg har en enkeltmandsvirksomhed.

Når jeg prøver at registrere det i Dinero, så forslår den (umiddelbart rigtigt nok) at det er ydelseskøb fra EU, men at der så ikke er noget moms på. Det passer jo ikke; det står direkte på regningen. Hvordan bør jeg håndtere det her?

Som der står i tidligere indlæg, anvender Apple den nye "one-stop" momsordning. Den ordning er beregnet til private.

Jeg faldt over denne blog http://robertcastle.com/2014/08/apple-developer-programs-vat/ 

Iflg. den blog kan du sende en mail til vat.refunds@apple.com, hvor du først oplyser/vedhæfter din nuværende faktura dernæst oplyser dit danske momsnummer og beder om at få den danske moms refunderet efter. (jeg går næsten ud fra de samtidig udsteder en ny faktura til dig, som du kan anvende i bogføringen som "ydelseskøb fra EU")

Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen folkens. Jeg kontaktede Apple, og fik dem til at lave en ny faktura uden moms, hvor mit CVR nummer indgik. De refunderede momsen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)