Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! En svindler har snydt mig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For et år siden fandt jeg her på siden en gut der ville hjælpe mig med min webshop, hvilket jo var super fint!

 

Desværre var han ikke helt fin i kanten, da det kom til stykket. Det betyder at jeg på ingen tænkelig måde kan komme i kontakt med manden den dag i dag (jo måske på hans adresse).

Problemet for mig er, at det er hans firma der har oprettet mit web-domæne, og derfor kan jeg ikke forlænge det. Det samme gør sig måske gældende for webhotellet. Derfor er det umuligt for mig at bibeholde mit domæne, så vidt jeg kan forstå det i hvert fald. Hans firma er IKKE gået konkurs iflg. cvr.dk , men han har oplyst at de er lukket ned. Derfor kan jeg heller ikke få det gennem en kurator.

Jeg har selvfølgelig overvejet at ringe til politiet, men jeg aner ikke hvad jeg skulle sige til dem - og forventer ingen hjælp den vej fra, og jeg har på alle tænkelige måder fundet en masse forskellige telefonnumre, FB profil osv osv - uden held.

Har I nogle råd til hvad jeg kan gøre?

Med venlig hilsen
Kristian

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve domænet vil du formentlig kunne få tildelt, ved en klage til domæneklagenævnet. Hvis det er et domæne som peger på dit firmas hjemmeside, vil nævnet formentlig finde at du har retten til domænet. Så vil det blive afregistreret, hvorefter du kan registrere det. 

Mht. webhotellet kommer det jo lidt an på hvad der er aftalt dengang - om hvorvidt indholdet tilhører dig eller ham. Uanset hvad kan det være det kræver en advokat at få fat i indholdet, hvis det skulle tilhøre dig. Jeg tror faktisk måske det bedste ville være at starte på et nyt webhotel og få bygget hjemmesiden op der - og så kan du pege dit domæne herover. 

Har du spurgt om du kan få lov til at overtage webhotellet/domænet frivilligt - nu hvor hans firma er "lukket" ned? Det kan han vel ikke have noget imod, idet han jo ikke skal bruge det til noget. Det kan selvfølgelig være svært at spørge ham, hvis han ikke er til at komme i kontakt med. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

KristianT:
Hans firma er IKKE gået konkurs iflg. cvr.dk , men han har oplyst at de er lukket ned. Derfor kan jeg heller ikke få det gennem en kurator.

Det giver ikke rigtigt nogen mening  det du skriver. Er firmaet lukket vil det naturligvis også fremgår af CVR registeret, ellers må man anse det for at være aktivt. Der vil kun være en kurator hvis firmaer er gået konkurs, ikke hvis det bare er lukket ned.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han har registreret domænet i hans navn, og du ikke kan få kontakt til ham, så er der ikke så meget at gøre, indtil at det bliver frigivet.

Et .dk domæne der udløber d. 31 januar f.eks, vil blive slettet fra dk-zonen d. 18 juni.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Kristian

Det er godt trælst Sad 

Jeg kommer selv fra enterprise verdenen, og da jeg første gang faldt over den slags historier herinde i forummet var jeg lidt forundret.

Jeg har aldrig og ville aldrig gå i lag med en løsning hvor jeg ikke har den fulde og totale kontrol med løsningen, og jeg ville aldrig slippe afsted med at leverer en løsning til en af mine kunder hvor jeg "ejede" koden, eller hvor de ikke ville kunne komme til deres domæne.

Nu er der jo selvfølgelig stor forskel på dig og Novo Nordisk. Og hvis du ikke er kendt i IT verdenen, så kan jeg godt se at det er fristende og forståeligt at falde for de meget billige tilbud hvor man "lejer" en løsning, eller hvor man ikke lige får sikkert sig at få rettighederne, jeg mener IT er måske ikke din "business" så hvor skulle du vide det fra ? 

Nu ved jeg jo godt, at det ikke hjælper dig nu, du har et trælst stykke arbejde foran dig, og jeg kan se at der er andre der allerede byder ind med hjælp/forslag.

Men når jeg alligevel blander mig, så er det for at advarer andre mod at falde i den samme fælde - for han er jo ikke den eneste der ikke er helt fin i kanten - og også for at give dit lidt hint's til hvad du skal være opmærksom på fremadrettet. Jeg har tidligere begået en blog post om hvad man skal passe på med - Den kan du finde her .

Jeg håber det lykkes for dig

Anyway, så held og lykke

//Morten

Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Og tak for jeres hjælp med sagen!

Det er netop lykkedes mig at få kontakt til ham og han har lavet en overflytning af domænet. Meget overraskende, men det lykkedes!

 

God påske.

 

Mvh.

Kristian

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være at han har læst med på Amino ;-) 

Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, ja hvem ved? :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)