Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er det en af mine undersider der topper ved Google søgning?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Fra  www.computeroptimering.dk Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har brugt en del tid på SEO og er da også så heldig at hitte ret højt, når man f.eks. søger på "computer Silkeborg" men det er næsten altid en side der dukker op, og næsten aldrig min forside. Den side der hitter er da også den mest besøgte, men kan det være SEO der spiller et pus her, siden den går "allin" på kun en af mine sider. Min startside er www.computeroptimering.dk men den der hitter over dem alle er www.computeroptimering.dk/vaerksted Jeg ville jo gerne have mine andre sider med op i søgeresultaterne. Er der nogen herinde der kan forklare dette fænomen?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Kåre Högberg

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 162
Fra  LTZE Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kåre

Jeg arbejder ikke professionelt med SEO, men  umiddelbart kan jeg se, at densiteten af nøgleordet "computer" er dobbelt så højt på din underside, som på din forside. Selvom man snakker om, at densiteten er underordnet, så ser det heldigvis ud til, at du er klar over, at det er noget vås :)

Endvidere så indgår hverken "computer" eller "silkeborg" i din titel på din hovedside, men det gør det på din underside, hvilket med stor sandsynlighed har en del at skulle have sagt.

Hertil kan det være, at der er flere relevante links der peger på din underside, end der er til din hovedside. 

Jeg håber, at det kan hjælpe dig på vej.

Mvh Rasmus

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Fra  www.computeroptimering.dk Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Rasmus, du har en pointe der, men uanset hvilke søgeord du bruger i forbindelse med computer, PC, IT, osv. er det altid den samme side der dukker op, nemlig værksteds siden.

Mvh. Kåre

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nød til at skrive nogle flere søgeord eller sætninger du gerne vil findes på. Så vi har lidt mere at arbejde med.

Mvh. Kim

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 162
Fra  LTZE Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, jeg er ikke SEO-pro, men jeg kunne forestille mig, at Google kan finde synonymer for dine ord og kan se, at når din underside fortæller en hel masse om "computer", så er det også relevant for folk der søger på IT, PC, osv. 

Du dukker jo af gode grunde ikke op, når man søger på fiskefodder :) 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kåre Högberg:
Tak for svar Rasmus, du har en pointe der, men uanset hvilke søgeord du bruger i forbindelse med computer, PC, IT, osv. er det altid den samme side der dukker op, nemlig værksteds siden.

Ja eller har det noget at gøre med at der findes 2 sider på dit site der starter med ordret "computer". Og det er jo somregel sådan at det ord, sætning man gerne vil findes på der starter man ens titel med dette ord, sætning.

Men du har så 2 sider der starter med det ord, computer. Og det er værkstedsside og din computer hjælps side (og computerproblemer side, men der hænger det ord sammen med problemer).

Så nu ser Google 2 titler fra dit site som gerne vil ranke på computer. Og ud fra det skal Google finde ud af hvilken. Så derefter kigger Google på andre ting der skulle gøre den ene side mere vigtig end den anden. Og det kunne måske være at du fortæller Google med dine inlinks at din værkstedside er mere vigtig. Da du selv linker internt til denne side 32 gange. Hvor din computer hjælp side kun får 3 interne links. Og så tænker Google. Ja så må værkstedssiden jo være vigtigere. Måske?

Mvh. Kim

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Fra  www.computeroptimering.dk Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim, jeg tror at du misforstår mit spørgsmål Smile, men jeg kan nævne at jeg har en side der hedder "Fjernsupport" og hvis man søger på "fjernsupport silkeborg" er det igen værksteds siden der dukker op. Sagt på en anden måde, uanset hvordan man prøver at finde frem til min webside, er det altså kun værksteds siden der kommer frem, men til gængæld ligger den meget højt i resultaterne af søgningerne og det er selvfølgelig rigtig godt.

Mvh. Kåre

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)