Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ny webportal

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er igang med at starte en Webportal der har til formål at forbinde danske leverandører til andre firmaer og kunder.

Portalen vil indeholde firmaer som er oprettet i cvr-registret, og som fremstiller produkter eller ydelser indenfor en bestemt kategori. Købere vil være andre leverandører såvel som alle andre firmaer eller privatpersoner. (Købere har jeg dog stærkt overvejet til kun at være fimaer, så det bliver en b2b business, da jeg let kan komme til at ligne mange de andre portaler som dba, dba erhverv, gul og gratis mm.) Såfremt at dette projekt lykkes i Danmark, er planen at udvide portalen til også at omfatte andre lande som Tyskland, England og Spanien, hvor jeg allerede på nuværende tidspunkt har gode kontakter. Portalen vil bestå af to sektioner. En sælgersektion og en produktsektion.

 

Sælgersektionen

Sælgersektionen vil vise alle leverandører der har oprettet sig inden for hver deres kategori. Kategorierne er f.eks. fremstilling af fodtøj, færdigblandet beton, møbler, emballage, mejeri og mange mange flere. Her vil det være muligt for leverandører at:

 
  • Oprette sig gratis 
  • Forbinde til hinanden (sælgere til købere, sælgere til sælgere) og derved skabe et større netværk, da man let vil kunne navigere rundt på siden og få overblikket over, hvilke leverandører der tilbyder hvad. 
  • Få sin egen profil hvor de kan indsætte firma- og kontaktinformationer efter eget ønske
  •  Dette inkluderer ydermere oprettelse af eget logo og diverse produktinformationer 
  • Foretage ændringer i profilsiden til hver en tid
  • Kommunikere mellem brugere inde på portalen, hvor købere f.eks. kan sende forespørgsler, eller skrive til leverandørerne omkring lige de ting de ønsker. 
  • Få sit eget dashboard hvor de kan holde styr på ting som salgshistorik og andre transaktionsinformationer. 
  • Forbinde direkte til de sociale medier som Facebook og Twitter
  • Skabe en øget efterspørgsel på varer i Danmark og forhåbentligt senere i flere landene i Europa, og dermed skabe et meget større kendskab til danske firmaer blandt potentielle købere.
 
 
 
 
 

 Produktsektionen

Produktsektionen er for alle sælgere(leverandører), hvor de kan oprette og sælge deres produkter/fremstillingsvarer/ydelser inde på portalen. Her vil det endvidere være muligt at: 

 
  • Lægge deres produkter ind på produktsektionen med billeder samt foretage ændringer eller slette deres produkter
  • Lægge deres produkt ind under deres ønskede kategori. F.eks. møbler, elektronik, beton mm.
  • Sælge deres produkter online, altså direkte fra portalen hvor der bliver tilbudt en række betalingsmuligheder
  • Få en E-mail ved hvert salg af deres produkt(er) 
  • De selv kan tilføje forsendelsesomkostninger både nationalt og internationalt 
  • Sætte deres produkter på ”offline mode” hvis de ikke er til stede. F.eks. ferie-lukket
  • Få nye købere i form af leverandører, firmaer eller privatpersoner der hermed kan finde deres produkt(er)/fremstillingsvare(er)/ydelse(r). 

 

Inden jeg starter webportalen, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I synes om projektet. Specielt fra folk der driver eller er indenfor for en branche med fremstilling af en vare/serviceydelse. Derfor vil jeg blive meget glad, hvis I vil svare mig på nedenstående spørgsmål:

 Er dette noget I synes kunne være interessant?

  • Hvis ja hvorfor? 
  • Hvis nej hvorfor ikke? 
 
Er der nogle ting I er i tvivl om, eller som ikke står klart og tydeligt? 

Er der nogle tilføjelser til portalen I kunne tænke jer før webportalen oprettes?

Jeg er selvfølgelig klar over omkostningerne på sådan et kæmpe projekt!

På forhånd mange tak :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tl;dr; din elevator-pitch er for lang!

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant - måske - vil hellere købe varer fra EU end andre steder

Interessant - måske ikke - har virksomhederne et behov du løser for dem, som de ikke løser på alibaba?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)