Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der en bank hvor kundeservice ikke er et fremmedord

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nu er jeg ved at være godt træt af min bank - og det er sådan set ikke forbi de ikke vil give mig kredit, det forventer jeg sådan set gerne de vil, det er fordi det er fuldstændig umuligt at komme i kontakt med min rådgiver.

Situationen er den, at jeg er ved at udvide min forretning, i den forbindelse har jeg brug for en driftskredit, har en fin økonomi, fint overskud og ordentlige forhold. Dertil kommer at knægten er blevet 18, han har en børneopsparring som han jo gerne vil have fingrende i.

Problemet er, at min kontakt med banken er meget sporadisk, en gang om ugen sådan ca kommer der et spørgsmål om et papir, et budget osv som jeg så fremsender. Kontakt på telefon er fuldstændigt umulig den bliver aldrig taget.

Jeg ved at man som ansat i bankerne i dag er meget presset - så jeg vil egentlig ikke skyde på min rådgiver, men jeg kunne nu godt tænke mig at finde en bank der stadig havde tid til deres kunder - så hvis der er nogle der har en bank de kan anbefale så høre jeg gerne om det

//Morten

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu tænker jeg umiddelbart at der måske også kan være forskel i samme bank afhængig af, hvem man har som rådgiver. Så det er måske også en mulighed at bede om at få en anden rådgiver med bedre tid.

Jeg har handelsbanken og selvom jeg ikke rigtig har brug for andet end en konto hos dem, så virker servicen rigtig god. Min rådgiver har f.eks. ringet til mig og spurgt, hvordan det går med virksomhed, min uddannelse osv. Samtidig ville han bare lige gøre opmærksom på, at jeg bare skulle ringe, hvis der var noget, Måske Handelsbank var noget for dig? :)

De praler i øvrigt af, at være den bank i DK med højest kundetilfredshed. Om det passer ved jeg ikke.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man spørge hvilken bank der er tale om?

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, 

Jeg havde for år siden en lignede oplevelse. Jeg tog mig bare den frækhed at ringe til fillial lederen, og bede om en ny rådgiver, fordi den service jeg hidtil har modtaget var elendig - og hvis ikke det var muligt, vil jeg gerne vide hvordan jeg får aflyst alle mine konti. 

Det tog cirka 3 timer, og jeg havde en email fra fillial-lederen med kontakt oplysninger på en frisk rådgiver, som tilgængel gav mig røv god service. 

Nogle gange kører forhold bare fast, og så må man være lidt hård, og prøve. 

Det er en million gange nemmere bare at få en ny rådgiver end at skulle skifte alle ens konti, betalingservice, visa / mastercard, kassekreditter etc. 

Håber det hjælper dig! :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
De praler i øvrigt af, at være den bank i DK med højest kundetilfredshed

Det skal så ment nok være rigtigt, men de er også ultra selektive i hvem de overhoved gider have som kunder!  langt fra alle kan blive kunder hos dem.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa - og takker for input.

Jeg er ikke sikker på at det at skifte rådgiver gi'r mig noget her, jeg er på min tredje rådgiver indenfor de sidste to år, men anyway kunne det være jeg skulle tage fat i fillalchefen, det kan være at det giver mig en lidt højere prioritet - for nej, det at skifte bank er noget rigtigt bøvl med nye kreditkort osv osv.

På den anden side kan det jo ikke skade at prøve at tage fat i handelsbanken, der er også grænser for hvor lang line jeg har lyst til at give dem.

Og det at skulle tigge en "leverandør" og at handle med mig, det er noget der ligger mig meget fjernt.

//Morten 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er at man som selvstændig de seneste par år kun kan låne penge hvis man har penge (og så er det jo lige meget).

Når jeg tænker på hvordan jeg fik kredit på 100k på mit glatte ansigt i 2005, og hvor meget der er blevet strammet op sidenhen.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen:
Når jeg tænker på hvordan jeg fik kredit på 100k på mit glatte ansigt i 2005, og hvor meget der er blevet strammet op sidenhen.

Bare de sidste 5 år er der sket meget. I 2010, fik jeg et billån baseret på 2 emails, UDEN at tale med banken. Pengene var bare frigivet som et bevilliget overtræk med det samme (vel cirka 3-4 timer efter første email). Og derefter gik der et par måneder før jeg så fik et tinglyst lån, da de lige havde tid til det. Det var trodsalt kun en af Danmarks to største banker :-)

Men med den politik, kan jeg også godt forstå de er nødt til at være hårdere i dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ja sandheden er, at tingene ser helt anderledes ud idag end for 5 år siden, ja sågar end for 1,5 år siden - og det er jo både godt og skidt. Der er ikke megen forskel i bankernes udlån samlet til erhverv. Efter stor nedgang omkring 2008 krisen - så har det samlede udlån fra banker til erhverv ligget relativt stabilt og tilmed i nationalbankens sidste redegørelse udgjort en lille stigning

Jeg tror man skal passe på med den med at føle man "tigger" for en leverandør. Det gælder i mange forhold idag, at leverandører, inkl. banker, stiller skarpere spørgsmål. Jeg er enig i, at det IKKE at svare er elendigt, men selve det at banker stiller spørgsmål - vil ha planer, budgetter osv, skal man ikke tage som en personlig fornærmelse, men som en ren del af den nye virkelighed.

Der er stadigt nogen lunde samme penge at låne som i 2008 efter det store fald (mindre nedgang nogle år og for 2014 faktisk en stigning endeligt) - så vi ha haft en del år til at vænne os lidt til forholdene - En del af årsagen til faldene lån er tilmed ikke bankers ulyst men de store selskaber som har skruet ned for visse låneaktiviteter i krisen - og der gives masser af nye lån (faktisk lever banker af den slags) bare er høje renter blevet ændret til gebyrer og spørgsmål blevet klart flere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Som flere indirekte er inde på, så kommer ens bankoplevelse sandsynligvis i høj grad an på ens bankrådgiver. Jeg har altid været mere end tilfreds med Sydbank, som altid har været behjælpelig i alle tænkelige situationer. Jeg har altid et kompetent svar indenfor få timer på e-mail henvendelser. 

Jeg er faktisk så ovenud tilfreds med personalet i min afdeling, at jeg har beholdt den trods at have flyttet 100 kilometer væk for nogle år siden. Smile

Men hvor tit i 2015 har man også behov for et fysisk besøg i banken?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)