Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt holdingselskab OG nyt ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg står i en situation, hvor jeg sammen med en partner skal stifte et fælles ApS. I samme ombæring skal jeg have lavet et Holding selskab, som skal eje mine 50% af ApS'et.

I dag ejer vi hver 50% af aktivering i det system vi har lavet privat. Min tanke er så, at jeg stifter holding selskabet og smider 50k i det. Så bruger jeg 25k på at stifte ApS'et sammen med min partner (som også lægger 25k).

ApS'et køber så aktiverne (software) af mit holding selskab for 25k, som så føres tilbage til holding selskabet.

Er det fremgangsmåden eller hvordan skal man lige gøre det? :)

Med venlig hilsen
Kim Fonnesbæk Bang

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have fat i Jacob Tøjner fra ditselskab.dk :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fonnesbæk Bang:

Min tanke er så, at jeg stifter holding selskabet og smider 50k i det. Så bruger jeg 25k på at stifte ApS'et sammen med min partner (som også lægger 25k).

ApS'et køber så aktiverne (software) af mit holding selskab for 25k, som så føres tilbage til holding selskabet.

hvordan fik holding den software?

Det er muligt jeg ikke forstår det du vil men hvis du stifter holding med 50.000 kontant så kan det samtidigt stifte drift sammen med din makker med 25000 hver den forstår jeg

Jeg forstår ikke hvordan holding har software. Hverken hvor den har fået den software fra eller værdien. Hvis du har den software privat nu så kan du vælge ENTEN at apportstifte holding eller drift og lade software indgå og det vil så koste penge til apportstiftelse og revisor erklæring - ELLER du kan stifte med 50 t kontant og så sælge den software ind til holding men her vil jeg meget råde til revisor/advokat direkte gennemgang - da man jo ellers kunne stifte for 50 t kontant og så sælge noget der havde en værdi af 1 krone ind  - og hæve sine 50.000 kr ud igen - så for at kapitalen skal være fuld - skal værdien jo også være det - og der ville jeg ha en revisor til at rådgive

til at stifte er jeg enig i anbefaling Jacob Tøjner -www.ditselskab,dk   og du kan lige få en huskeliste før stiftelse http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/huskelisteselskabstiftelse.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Et forsinket tak for hjælpen. :) Jeg ved ikke lige hvorfor jeg ikke har fået mails om jeres svar - men jeg kontakter Jacob.

Ha' en fantastisk dag.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)