Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken type CVR virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har brug for lidt hjælp angår hvilken type "virksomhed" vi skal oprette, for at få det hele korrekt fra starten.

Det drejersig om hundetræningshold, hvor det er en der styrer hold, træner og arrangere, og så er jeg en hjælp til at få indkrævet betaling og styrer økonomien.

Jeg har læster på virk.dk om både enkeltmandsvirksomhed, personligt mindre virksomhed og interessentskab (I/S)

Allerede fra starten af ved vi at der ikke vil være indtjening der overstiger de 50000,- årligt.

Vi håber på et klogt hovede med mere forstand på al dette end os, der kan hjælpe med at få det kært rigtigt fra start ☺

På forhånd tak 😊

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

altså såfremt i er sikre på ikke og overskride 50000kr pr. år i omsætning så opret en pmv så slipper i for bøvl med moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

de 50.000 er omsætning (du skriver indtjening og mener sikkert samme) og så er PMV hvis det er EN person der skal køre det løsningen som foreslået - eller i alle fald EN løsning - uden moms http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html  det er så den ENE person der står for skat osv

Er I flere er det I/S eller IVS men det lyder som overkill til hundetræningshold - se om former og forskelle her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke forventer over 50.000 kr i omsætning, hvorfor søren starte?

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 16. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg lige kigget på din side, via dit link. Og det min far reelt har i tankerne er jo egentlig at det er en hobby, hvorigennem han hjælper andre, mod betaling.

 Jeg kunne på din side at der findes hobbyvirksomhed, hvordan kan han "oprette" en sådan? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

cisc:
 Jeg kunne på din side at der findes hobbyvirksomhed, hvordan kan han "oprette" en sådan? 
en hobbyvirksomhed er faktisk ikke en virksomhedstype - det er betegnelsen for en alm virksomhed - kunne være PMV eller enkeltmands - som skat ikke mener drives erhversmæssigt med overskud for øje, hvorfor der ikke gives fradrag for underskud

Jeg tror jeg ville vælge PMV hvis jeg var din far - så længe han ved han kommer under 50.000 i oms på alle 12 mdr perioder - så har han et formelt CVR at bruge over for andre og slipper for moms - og så se at undgå underskud - for det er jo der, hvor skat kan sige, at der ikke er fradrag for underskud, hvis ikke det står klart, at formålet er overskud - men ellers er det bare simpelt regnskab - indtægter minus udgifter = overskud som opgives til skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)