Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tax Clearance Certificate - nogen der ved hvad det er?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen her som ved hvad et "Tax Clearance Certificate" er?
En kunde fra Irland forespørger ovenstående ud over de almindelige firma informationer (adr., bank osv.)
Modsvarer det firmaets registreringsbevis?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Morten, men der har vi været, uden at blive klogere.

Det vi gerne vil vide er, om det "bare" er registreringsbeviset - som så skal være på engelsk....

Fandt den her: http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/eos/eori_validation.jsp 

og kunne det ikke være "godt nok" til at overbevise folk om at man/firmaet er OK ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Er der tale om en kunde fra det  offentlige i Irland? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

Du kan få gratis hjælp hos den danske ambassades handelsafdeling i Irland.  De vil med sikkerhed kunne svare på hvorfor kunden mener de skal bruge den ønskede dokumentation.

http://irland.um.dk/da/eksportraadet/produkter-og-ydelser/  

Det ville også være mit næste forslag Smile

.... og ellers ville jeg spørge kunden! Det er jo fair nok at sige "Hej - vi vil rigtig gerne handle med jer, men vi har ikke haft kunder i Irland før, og reglerne omkring XXX er ikke kendte i Danmark. Kan du forklare nærmere eller hjælpe med lidt info omkring det?"

Hilsen Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

handels afdeling ambassade bestemt en mulighed - men jeg ville starte med at sende dem en PDF af registreringsbeviset + henvise dem til at VAT verification can be made using (og så jeres momsnummer som CVR nr med DK foran) here: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/viesquer.do?locale=en (som er den engelsksprogede version)

Spørg så We hope this covers you need, as the term Tax Clearance Document is a not a term we are familar with in Denmark - If this is not what you are requesting -  please help us clarify what you need

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en form for "skattekvittance" (Erklæring fra SKAT om at virksomheden ikke skylder SKAT noget)....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Lyder som en form for "skattekvittance" (Erklæring fra SKAT om at virksomheden ikke skylder SKAT noget)..
ja tænkte lidt sammen som ved lukning ved erklæring men ikke noget jeg nogen sinde har hørt en leverandør eller kunde bede om ved handler - så jeg synes ikke den falder naturligt MEN ja - en direkte oversættelse - helt klart erklæring om at alt skat er betalt - Whiskey - kan man bare be skat om en sådan (er vel samme som revisor henter ved lukning af ApS ved erklæring)

Måske Irland manden ikke ved noget om enkeltmandsvirksomhed - for jeg tror trådstarter er enkeltmands virksomhed og så kan man vel ikke lige be om tax clearance for en privat/personlig virksomhed - findes der et sådan for personlig virksomhed Whiskey?

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

@John, Jeg bliver dig svar skyldig. Men det er også kendt i Danmark at der for udstedelse af autorisationer, tilladelser, offentlige entrepriser, licitationer mv. er krav om at offentlig gæld ikke må overstige et vist beløb. Så en eller anden form for attest må SKAT kunne udstede til brug for dette.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)