Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til lov. Snydt af håndværkerfirma!

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg står i den situation, at et nært familiemedlem vil have isoleret sit hus. Han finder et firma som laver den type facadeisolering han ønsker, og efter et par ugers kontakt får forhandlet sig frem til en kontrakt på 470.000 der inkluderer: 

- Komplet facadeisolering

- Nye vinduer

- Terasse

- Pudset trappe op

De 470.000 skal betales af 4 rater hvoraf den første er  på 170.000, som efter sigende skulle være til køb af vinduer. 

Mit familiemedlem indbetaler i god tro den første rate, 170.000 kr. 

Den dag firmaet skulle møde op for at pågegynde arbejdet, siger chefen, efter flere udskydelser, at selskabet er blevet lockoutet af 3F grundet brug af udenlanske arbejderer og derfor ikke kan påbegynde arbejdet. 

Efter flere korespondancer frem og tilbage aftales der så, at vinduerne blot skal leveres, og de derfor ikke skal udføre det resterende arbejde. 

Flere og flere udskydelser med ugentlige mellemrum kommer, og de latterligste grunde hertil. Efter ca. 2 måneder med udskydelser stopper kontakten med manden, og ingen kan få fat i ham længere. 

Derfor kontaker vi en advokat, og spørger hvad vi skal gøre. Han foreslår at vi blot politianmelder sagen, og tager det som det kommer. Det er så gjort, og politiet har videregivet sagen til anklagemyndigheden. Denne advokat var iøvrigt ham som gennemgik kontrakten og firmaet inden der blev indbetalt noget og også sagde go for det hele. 

"Chefen" for firmaet her, har sagt til politiet at vinduerne er blevet leveret, og sagen er gået i stå. 

Har nu undersøgt tingene selv, og er gået lidt i box over hvad vi nu burde gøre. Der er flere ting som spiller ind: 

- Firmaet er et ApS selskab.

- Ejeren af firmaet er en 19-årig pige, som intet aner om virksomheden, men blot har fået nogle penge for at skrive under på et stykke papir, siger hun selv.

- Der er ingen værdi i firmaet

- Manden der kom udgav sig altså for at være ejer, men er muligvis helt ukendt i virkeligheden. Vi har dog identificeret manden, og han har også besvaret politiet i og med han jo har sagt, at vinduerne er leveret, så spørgsmålet er om det så er ham der skal hæfte for det.

Jeg ved ikke hvad vi skal gøre nu. 

Sagsøge selskabet? 

Sagsøge manden? 

Blot lade anklagemyndigheden overtage fortsat ? (3-4 måneder er gået, intet nyt) 

Det har nu stået på i 8-9 måneder efterhånden, så nu er tålmodigheden opbrugt, og nu skal pengene hjem inkl. renterlån, evt. kommende retsagsomkostninger, advokatsalær og det hele. 

Håber der sidder nogle kloger hoveder der vil hjælpe mig! 

På fohånd et kæmpe tak! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det lyder da helt vanvittigt at have betalt 170.000 DKK forud for arbejdet begyndelse. Har advokaten sagt god for den forudbetaling?? Du skriver at advokater " gennemgik kontrakten og firmaet inden der blev indbetalt noget og også sagde go for det hele. "  

Er ovenstående tilfældet vil jeg mene at advokaten ikke har levet op til dine forpligtigelser, hvilket bude være ansvarspådragende.  Se at find dig en ny advokat.

Hvordan ved du at der ikke er nogen penge i firmaet ?

Kan firmaet dokumentere at vinduerne er leveret / og eller overhoved fremstillet ?

 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Av det lyder træls.

Sådan som jeg lige forstår det, er det desværre den unge pige der står med ansvaret, hvis hele virksomheden står i hendes navn. Har I fundet udad om den unge pige på nogle måde, har forbindelse til den mand I mener stået for alt kontakt? Kan det være et familiemedlem eller andet? Personligt synes jeg det lugter langt væk. Desværre tror jeg kun, at I kan gå efter virksomheden og den lyden ikke til at eje en rød reje og vil gå konkurs så snart der kommer et sagsmål.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tager politiet sagen af programmet fordi han siger han har leveret vinduer - uden at kræve bevis for det - f.eks. en modtaget kvittering?

Hvem har I betalt til  hvem ejede den konto  var det det ApS eller en anden?

Hvis alle aftaler er med det aps og betaling gået til det - ja så er det jo givet kun det ApS I kan gå efter og er det tomt for penge, så vil det jo ikke føre til noget positivt formentlig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn hvor læser du at advokaten havde godkendt forudbetalingen. Som jeg læser det kom advokaten først ind i billedet efter de havde opdaget, at noget var galt? Så lad nu være med at "skyde" advokaten Sad

Til spørgeren. Det lyder desværre som pengene er tabt medmindre i kan finde manden og han "er noget værd" - dvs har formue. Det har han sikkert ikke. At få en dom over ham for bedrageri, skaffer ikke pengene tilbage (hvis han ingen har). Selve firmaet (ApS'et) kan du undersøge på www.virk.dk hvor du kende hente deres seneste årsrapport. Se om de har egenkapital - altså at der måske er noget at komme efter - en kan dog være tabt efter regnskabet er lavet.

Pigen tror jeg ikke, kan i ikke få noget fra. Hun har ageret "stråmand" ved oprettelsen af selskabet, men har som såden (ved vi dog ikke) været med til bedrageriet.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Statsaut. revisor:
Ravn hvor læser du at advokaten havde godkendt forudbetalingen. Som jeg læser det kom advokaten først ind i billedet efter de havde opdaget, at noget var galt? Så lad nu være med at "skyde" advokaten Sad

Umiddelbart læser jeg det sådan at advokaten har gennemgået kontrakten før der blev betalt penge - Er det sandt må man jo virkeligt sige at advokaten ikke har godt sit arbejde forsvarligt. 

"Denne advokat var iøvrigt ham som gennemgik kontrakten og firmaet inden der blev indbetalt noget og også sagde go for det hele. "

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret i at det stod i teksten - i stand corrected.Smile

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 8. Feb 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Har anmeldt advokaten til "dansk advokat forbund" eller hvad det nu hedder. 

Ingen tvivl om, at det er ren idioti at forudbetale noget, man ikke har fået lavet, men som sagt havde advokaten sagt, at kontrakten og firmaet så fint ud.

Pengene er indbetalt til firmakontoen, og er egentlig selv i tvivl om hvordan anklagemyndigheden har overtaget sagen. Tror da ikke manden har belæg for at de vinduer købt, i så fald har han da selv beholdt eller returneret dem. 

Er godt nok ulykkelig over, at det lader til jeg ikke kan få en krone retur. Manden er højst sansynlig insolvent, og ja pigen er bare stråmand.

Havde ikke forventet, at sådan noget kunne foregå i det danske velfærdssamfund, og var overbevist om, at en eller anden skulle hæfte for det, eller at skat lagde ud, og så at personen skyldte dem til skat.. Men desværre en dum forventning. Har klart i sinde at få pengene retur, og ingen interesse i at anmelde manden for bedrageri, da det egentlig rager mig en høstblomst.. 

Skrækkeligt, at tingene er sat sådan sammen. Kunne være jeg selv skulle gøre mig i den branche.. 

Er der ikke en mulighed i, at pigen skal hæfte? Ikke at jeg tror hun ejer noget, men det kan da ikke passe at ingen skal betale de penge? 

Har iøvrigt lige opdaget, at firmaet er lukket ned nu. Deres hjemmeside eksisterer ikke mere, og kan ikke finde virksomheden på virk.dk længere....

- På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg føler virkelig med dig/jer, det er en virkelig kedelig situation. For de kolde og kyniske personer er der desværre mange muligheder for at bedrage andre, også her i lille Danmark.

dlrma_:
Har klart i sinde at få pengene retur, og ingen interesse i at anmelde manden for bedrageri, da det egentlig rager mig en høstblomst..

Hvis det ikke får konsekvenser for manden, så bliver han sikkert bare ved med at oprette nye firmaer og snyde andre folk. Netop derfor bør man af princip (hvis man altså har mulighed for det), anmelde ham og håbe på det får en konsekvens for ham og kan være med til at stoppe ham for at snyde andre fremover.

dlrma_:
kan ikke finde virksomheden på virk.dk

Selvom firmaet er blevet lukket skulle du såvidt jeg ved gerne kunne finde det på virk.dk. Så vil der bare stå at det er "under konkurs" eller lign. Søger du på navnet eller CVR-nummeret?

Tilmeldt 8. Feb 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har kun søgt på navnet, vil prøve at søge på cvr nummeret istedet. 

Har umiddelbart meldt manden for bedrageri, da min nye advokat bad mig om det, men når manden fortæller politiet, at vinduerne er leveret, og den så muligvis er stoppet her, så kan systemet rende mig, for at sige det mildt! 

Er der mulighed for at jeg kan trække pengene fra i skat ? 

Afdrager nu over de næste 8-10 år på gælden. Det må da være muligt at trække fra i skat på en måde? 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)